måndag, mars 23, 2009

Jag har svåra aversioner mot människor som är ljuva och väna

Det finns få människor jag tycker så illa om som de som behandlar mig som om jag inte fattar saker. När det gäller viktfrågor och mat så finns det få saker jag inte vet, det är inte det det handlar om. Det är inte kunskapen det är fel på. Det sitter i huvudet.

Jag råkade hamna på nån form av introduktionsskit idag, och det var inte alls vad jag hade tänkt. Framför allt var tanten en jävla jobbig en som behandlade mig som om jag var fem och skulle lära mig att man blir tjock av godis. De två blonda brudarna som var med verkade fascinerade trots detta. Hela stället kändes som att vara tillbaka på lågstadiet, och jag skulle allvarligt rekommendera dem att anlita en grafisk designer som kunde uppdatera deras material.

För att sammanfatta: Jag kommer inte gå dit igen mer än när det är absolut nödvändigt. Jag har inget förtroende för tanten.

Hur som helst. Imorgon börjar jag med en sak. Kommer inte skriva vad det handlar om, men ni ska få veta de eventuella effekterna.

För övrigt. Det där med att det sitter i huvudet. Det kan bli så att ni få stackare som läser den här bloggen (främst mamma) kommer få läsa en del om det här med det mentala. Bisarrt nog känns det bättre att skriva om det här än på min egen blogg. Kanske för att inte min lärare (!) läser här... Vi får se.

Inga kommentarer: