torsdag, mars 05, 2009

Ett viktigt mål

Kan ju passa på nu, när jag ändå är igång och skriver, att tala om att jag har gått med i ViktVäktarna. Och nu brukar reaktionen jag får vara "men Erika du är ju inte tjock". Nej, inte tjock men överviktig. Jag har "turen" att övervikten fördelat sig väl på kroppen och därför syns det inte jättetydligt. Dock så märks det när jag t.ex. är på jeansavdelningen och inte kan ha storleken jag kunde för 4 år sedan, när jag inte kan få på mig hälften av byxorna för att

Mitt mål är att gå ner (från startvikten den 8 januari 2009, som jag inte tänker tala om) lite drygt 11 kg, för då hamnar jag på min önskade vikt. Har varit med i snart två månader och det har gått framåt även om det inte gått fort. Men det ska det ju inte göra så det är ju bra, första delmålet är 6kg. Har fått en stjärna (3kg) hittills iallafall och vill bannemig ha den andra! Tanken är att jag vill ha nått upp till målet till 1 juni vilket kanske inte är realistiskt, det får ta den tid det tar helt enkelt. Men till att börja med vill jag ner under 6 inom ett par veckor (det är inte långt kvar nu!)

Jag vill att du som läsare av den här bloggen, och kanske som min vän- vad vet jag, hjälper mig med det här "projektet". Jag är en hyfsat svag människa som älskar öl och öl är INTE bra för dieten. No no. Jag kommer inte sluta helt med alkohol, det gör jag inte för jag älskar som sagt öl och även vitt vin, men jag vill dra ner på det. Om jag sitter på en pub och inte dricker och jag svarar nej på frågan om jag inte ska ha en öl, snälla tjata inte. Hjälp mig istället, jag skulle bli så mycket gladare då.
Now wish me luck!

ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
1) Premiärmilen den 29 mars. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö.
2) Järnmagistern innan 1 juni.
3) -6 kg 15 mars
*) -12 kg

Inga kommentarer: