måndag, mars 30, 2009

Day 7

Imorgon bitti har jag genomlevt en hel vecka, och jag hade aldrig trott att det skulle vara så här enkelt! Faktiskt! Jag trodde att det skulle bli slitigt, och visst har det varit en del pysslande och pusslande i helgen, men det gick förvånansvärt smidigt.

Har också upptäckt att man kan tycka att det är jättenajs att lukta på saker man tycker är sjukt gott utan att nödvändigtvis behöva sätta i sig det. Visst kunde det ha varit trevligt att käka kardemummamuffins... men jag behövde inte!

Sent i fredags kväll var mina gäster uppenbarligen akut hungriga och vi lagade mat. Efteråt plockade jag ihop efter dem och skulle kasta den tomma pastapåsen - och nån minut senare kom jag på mig själv med att ha stoppat ner händerna i den och plockat ut de sista överblivna spagettiresterna och stoppat in dem i min egen mun! Hur hände det?! Återigen, den extremt starka instinkten att äta, att stoppa saker i munnen. Bisarrt. Sjukt. Jag kom på mig själv i tid och avbröt hela processen och spottade ut makaronerna. Är också nöjd över mig själv för att jag sagt nejtack till allt godis och sånt jag blivit erbjuden i helgen, jag har hållit mig extremt disciplinerad och duktig.

Däremot har jag insett att jag också skapat mig en stark instinkt att vilja väga mig, eller kanske snarare ett kontrollbehov gällande vikten vilket kanske inte är helt konstigt. Har dock väldigt resolut stoppat in vågen i skåpet och tänker fortfarande lämna den där fram till 1 maj. Imorgon tänker jag dock mäta mig och se om det hänt nånting.

Inga kommentarer: