onsdag, mars 25, 2009

Day 2

Andra dagen, och det här går ju som en dans! Enda problemet är att det tar mig toklång tid att äta. Men det får jag stå ut med. Den stora prövningen kommer att bli i helgen, av olika anledningar.

Idag insåg jag hur starka instinkter man har. Först var jag på Huset precis vid lunch, och alla satt och käkade eller gjorde i ordning mat. Någon hade skurit upp frukt och lagt på ett fat och min kropp verkligen instinktivt drog sig ditåt innan jag insåg det och smällde till mig själv (högst bildligt). På vägen hem sen så var två unga mammor med deras småbarn (uppskattningsvis runt ett halvår till ett år) med på bussen och för andra gången på en vecka så såg jag en mamma föda sitt spädbarn med ostkrokar. Jag tror i och för sig att de är av en naturell variant, dvs utan den höga fetthalt och sånt som vanligtvis är i ostbågar, och saken med ostkrokar är ju att de smälter i munnen vilket är bra för små barn som inte kan tugga så bra. Men den här instinkten att stoppa saker i munnen... Är det inte ganska bisarrt?

Inga kommentarer: