söndag, mars 22, 2009

You've gotta run, run as fast as you can

Sådär ja, då har jag tränat igen. Efter min 5km-tur förra veckan vart det på grund av fester inga löpturer mer innan semester = dåligt. Fredagens pass sket sig för att jag förberedde för min egen fest. Söndagens pass försvann då jag var S Å S J U K T B A K I S att jag låg i sängen till 14 - skulle åka till UK klockan 18...hade inte packat än...

MEN, skam den som ger sig!

Sprang 4,5 km igår, fick inte springa mer eftersom det var en tjej som ville ha löpbandet... =( Men så är det, man ska visa respekt. Egentligen får man bara använda motionsmaskinerna typ 15minuter (uppvärmning) så jag är glad att jag kunde springa såpass länge iallafall.



Halvvägs (till 5km, som var tanken att springa) var jag uppe på 13 minuter, lutade alltså åt en ganska bra tid.



Slutade på 4,5km på 23 minuter, vilket känns toppen. Kunde väl knappt gå efteråt för jag var så satans trött i benen, men jag körde ett lite annorlunda upplägg den här gången. "Värmde upp" nån minut på 8km/h, sen körde jag 12km/h resten. Varannan gång det var 100 meter, och varannan gång 200m, kvar till en halvkilometer så körde jag på 15km/h istället. Lite spurt så att jag dels tog mig snabbare fram och dessutom pressade mig själv lite mer =)
Kändes bra, men hur det ska gå med en mil när jag är död efter 5km vete fan. En vecka kvar nu.

Har ett nytt delmål! Anmälde mig via jobbet till Vårruset den 27 maj! 5km bara, så det ska nog gå lätt efter att (förhoppningsvis) ha tagit ett mil-lopp ;)

Och annars då?
Jag lyckades inte med mitt mål på -6kg, men landade på -5,5kg den 14/3. Sen åkte jag till UK på semester och släppte allt för ett tag. Resultatet på invägningen igår; +1,3kg mot veckan innan. Fortfarande -4,2kg från startvikten dock, that's fab!

ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
15/3 - Vikt -6 kg - Lyckades inte, men iallafall -5,5kg!!
29/3 - Premiärmilen. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål, 10km <1,5h.
27/5 - Vårruset. Ambitionsnivå: 5km på 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
x/x - gå ner ~12 kg

Inga kommentarer: