lördag, mars 28, 2009

Give me more!

På söndag - imorn - är det dags. Shit, bara en dag kvar...

Inga föreläsningar i torsdags och jobbade på kvällen. Joggade strax efter lunch men skulle träffa Maja och var sen så det blev bara strax under 4km. Tog ~25 minuter, kändes helt okej! Alltid skönt att ha rört på sig under dagen, saker känns så mycket lättare! Tyvärr drack jag väl för lite vatten precis efteråt, satt med huvudvärk hela kvällen på jobbet.

Blev utmanad torsdags kväll av Kicki, ska springa Tjurruset i oktober! =) alltså ännu en utmaning att lägga till på listan - jättebra!

Dessutom påbörjades mina simlektioner med Dani igår! Målet där är att bli bra, eller iallafall bättre, på crawl för att kunna simma effektivt. Jag tyckte att passet igår (hon hade varit ambitiös och skrivit ett helt program!) var rätt jobbigt, men då skippade vi ändå en hel del grejer. Jag var liksom trött redan efter teknikövningarna... ;) Men summa summarum så simmade vi nog kanske en kilometer iaf, med diverse pauser och instruktioner, och höll på i nästan en timma. Nästa lektion blir om ett par veckor, innan det ska jag ha hunnit träna ett par gånger själv också.

Och snart kommer det bli cykelväder ute! Yes!
Då så. We're getting there! Strax iväg på nytt veckomöte!

ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmålet: <1,5h.
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
x/x - Vikt -6kg
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -12 kg (slutmålet)

*Gamla mål:
15/3 - Vikt -6 kg - Resultat: -5,5kg!

Inga kommentarer: