onsdag, mars 11, 2009

Nu så, nu är jag igång!

Sprang årets första långdistans idag på F&S, 5km, hur nice som helst. Jag stannade två gånger, men inte för att benen var trötta utan för att jag fick sån satans håll. Startade med 8km/h, ökade snart till 10km/h och sen 12km/h där jag stannade största delen av löpningen. Tog två snabbare kortisar också då det fick bli 12km/h, det var jobbigt...
Resultatet:



5km på 27,5 minut, det är jag väldigt nöjd med för att vara första passet. Det var ju ungefär tiden jag sprang på i höstas på Bellman, men då med lite mer diff i höjd på vägen, med ungefär samma ej-tränat-förutsättningar nu som då.

Och jag börjar inte känna mig småsjuk, nej nej! Det är bara psykiskt, så det så! Lite snuva och slem i halsen är normalnivå för mig, inget att oroa sig för. Ett glas apelsinjuice och så lite sömn på det, oh yeah!

ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
1) Premiärmilen den 29 mars. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö.
2) Järnmagistern innan 1 juni. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
3) -6 kg 15 mars
*) -12 kg

Inga kommentarer: