onsdag, juni 06, 2007

Tzatsikin sprutar snart ur öronen

Jag har ägnat min LEDIGA dag (med mycket emfas) åt att gå till simhallen för en halvtimmes simning, plus promenad dit och hem. Sedan var jag vrålhungrig, och gjorde fullkornsspagetti med grönsaksbiff (Fam Dafgård), och sprang över till Ica medan spagettin kokade för att köpa en tomat - men kom hem med ingredienser till en lätt tzatsiki (minifraiche, gurka, olivolja, vitlök, salt) också. Om det är nåt jag skulle kunna hetsäta tills jag sprack så är det tzatsiki!! Dessutom testade jag ju att göra den på minifraiche fast att det egentligen ska vara avrunnen yoghurt, men jag tyckte att det blev minst lika gott ändå.

Sen åt jag lite spagetti, en biff och JÄTTEMYCKET tzatsiki. SÅ värt!! I love tzatsiki. Nu är jag så mätt att magen känns alldeles uppsvälld, men ändå har jag motionerat bort fler kalorier idag än vad jag fått i mig.

Inga kommentarer: