tisdag, juni 26, 2007

Man tager vad man haver

Sprang en kvart i förmiddags - lagom för att göra mig totalt eftersvettandes under hela resten av dagen och genom min jobbintervju! Shit, jag hade världens svettringar under armarna när intervjun var slut, efter nervositet och springandet.

I alla fall, nu har jag tagit mig hem till mina föräldrar. Att åka hem med tåget är som att åka 10 år tillbaka i tiden. Däremot finns det ett lugnt här som finns på få andra ställen, det är alldeles tyst ute. Ska njuta av det nån dag här, ska bli skönt.

Mat var jag tvungen att få i mig också, och då körde jag veganmetoden - man tar det som finns i kylen. Och sen blir det en enda röra. Typ. I mina föräldrars frys hittade jag massor av trattkantareller i lagoma portioner. I skafferiet fanns fullkornsbulgur, i kylen en bit fetaost, paprika, morot, tomat, purjo och rädisor. Jag stekte kantarellerna i smör, och sen tillsammans med purjo, morot skuren i små bitar och paprika i bitar. Tomaten och rädisorna skivade jag i småbitar och la bulguren över, smulade fetaosten, och sen blandade jag ner de stekta grönsakerna/woken och rörde ihop alltihop. Man skulle kunna vara lite skeptisk till den lite udda blandningen - men det blev SJUKT gott! Pappa fick lite också, han verkade också nöjd men å andra sidan äter han typ allt man sätter framför honom. Lite som mina shettisar ungefär.

Har släpat med mig lite träningskläder och badkläder, så jag satsar på att komma ut och springa lite medan jag är här, och kanske ta ett dopp i Gapern.

Inga kommentarer: