tisdag, juni 26, 2007

Hurt hurt!

Jag är sjukt hurtig. Efter två dagars vila, då jag över huvud taget inte tagit mig ur sängen utom för att gå till affären på andra sidan gatan, har jag idag tagit igen det med råge. Så pass att jag sitter med pirrande värkande ben.

Först åkte jag med cykeln ner till Hornstull, där jag satt på Copacabana i mååånga timmar igen och pluggade mediekunskap, och roade mig med att studera Elias som jobbade. Sen cyklade jag hem igen och funderade över om jag skulle orka ut och springa lite, eftersom jag inte åkte till jobbet i morse och tränade som planerat. Så såg jag att en gammal kompis skrivit på sin qruiser-satellit att han ville bada, så jag kastade iväg ett spontant mail för att se om han ville hänga på till Smedsuddsbadet. Sen gick jag ut och sprang i 15 minuter, innan jag åter igen åkte iväg med cykeln, den här gången till Västerbroplan.

Det är så fantastiskt trevligt att inse vilken styrka det ger bara att VETA att jag faktiskt KAN springa! Jag vet att jag klarade 15 min på löpbandet i torsdags, alltså vet jag att jag kan springa 15 minuter ute också. Jag bestämde mig för att göra det, och även om förutsättningarna är lite annorlunda ute med inte lika kontrollerat tempo, ojämn och varierande mark och en del uppförsbackar och sånt, så sprang jag i över 16-17 minuter med bara tre mikrostopp som tog max en minut totalt och dem gjorde jag inte förrän efter 12 minuter! Backen upp från Eriksdalsbadet är dock inte att leka med om man är ovan att springa, men jag klarade den också! Det gick inte fort, men det gick!

Sen åkte jag och badade, det var svinkallt men det hade kunnat vara kallare och nu har jag iaf gjort mitt premiärdopp i Stockholms innerstad (skärgård räknas liksom inte, och inte inomhus heller)! Det var mycket trevligt att träffa min kompis igen och prata helt så där avslappnat.

Sen lämnade jag honom vid busshållplatsen vid Hornstull och cyklade hem igen, och nu är det nästan krampkänslor i vaderna. Jag tror jag skippar det där med att åka och träna på jobbet imorgon, och satsar på att springa någon dag i Karlstad istället. :)

Inga kommentarer: