måndag, juni 25, 2007

Jag är så bra!

Åh, jag är så NÖJD med mig själv. Det är som att jag allt vatten släpptes ut kroppen igen innan jag hann tänka "mensvärk", och hektona som stadigt gått uppåt hela veckan trots intensiv träning bara forsade av mig! Plötsligt står jag på lägsta ever-nivån igen! Det betyder att jag är på -14 kg och att även mitt BMI har nått en ny sån där magisk gräns! SÅ JÄVLA SKÖNT. Ni fattar inte.

Midsommar blev en mätt historia, men å andra sidan åt jag i princip bara bra mat så i slutändan gjorde det inte så mycket ändå. Eller snarare så här: Jag åt ingenting på hela dagen, förrän det var dags för midsommarmaten. Då åt jag desto mer, men det är ju ändå begränsat hur mycket föda man kan få i sig inom loppet av två-tre timmar, vilket i slutändan gjorde att jag inte fått i mig för mycket ändå. När vi kom till efterrätten, vaniljpannacotta med jordgubbar som dragit i sprit, apelsin och basilika, så trodde jag att jag skulle kräkas. Det la sig verkligen som topping på grädden på moset. Far too much alltså, men oh så gott.

Idag var min plan att åka upp till jobbet och träna en sväng innan jag skulle göra allt annat, men så var jag inte klar med min krönika och så ringde Philip och sa att vi skulle hänga och kanske gå runt i riksdagshuset idag så jag tänker att jag går och tränar imorgon istället. Eventuellt nu lite senare om han inte får sitt passerkort, vi får se. I övrigt har jag inte rört mig över huvud taget på hela helgen. Det enda jag gjort förutom att ligga i sängen har varit att gå över till Ica för att handla mat. Så jävla gött.

Inga kommentarer: