tisdag, maj 05, 2009

Vad gör jag för fel?

Det känns så himla tröstlöst när man är jätteduktig och tränar flera gånger i veckan, inte äter onyttigt, cyklar överallt och alltså får massor av vardagsmotion - och ändå går UPP i vikt! Okej, jag har ägglossning men vad fan. Hur ska man orka fortsätta när det går åt FEL håll? Jag låter inte bara bli att äta onyttigt, jag äter RÄTT också. Får i mig rätt mängd mat, och rätt mat. Ändå går det inte. Jag fattar inte vad jag gör för fel och vad jag ska göra för att få det åt rätt håll. Jag kan inte sluta äta. Jag vet att det funkar, jag har gjort det förut, men tanken är ju att det ska vara sunt och ändå funka. Jag försöker fundera över vad jag gjorde annorlunda för två år sedan, då gick jag ju ner 10 kg på mindre än 2 mån och sen ytterligare typ 8 kg efter det. Jag fattar inte. Visst, jag åt extremt lite mat och tränade väldigt hårt, men det måste väl gå att gå ner lika mycket men långsammare genom att äta sunt? Nu går jag ju inte ens neråt! Fan. Och det är inte som att jag äter massa onyttigt vid sidan om, sånt som jag glömmer att "redovisa", jag äter verkligen nyttigt och lagom. Men det hjälper ju inte!

Inga kommentarer: