onsdag, maj 20, 2009

Belöningsdag

Tränade med Frida igår igen, det var lite segt plus att löpbandet var upptaget men det är så enormt mycket roligare att träna när man är två än själv! Trots att det tar uppskattningsvis dubbelt så lång tid. ;)

Idag har jag inte ens öppnat skolböckerna, utan istället belönat mig själv för att ha varit duktig genom att träna idoget i över en månad. Utan att ha egentlig koll och ha fyllt i särskilt flitigt så misstänker jag att jag också närmade mig belöningsnivå på poängsystemet, så det passade väl in. :) Belöningen bestod i en halvdags shopping, jag behövde verkligen nya träningsbrallor (så inte småkillarna behöver peka och fnissa mer när det ser ut som jag kissat på mig) och hittade ett par gråa 3/4-byxor för en rimlig peng. Köpte också två träningslinnen, samt tennisbollar som jag fått instruktion från naprapaten om att rulla på mina muskelknutor i ryggen. Det var roligt att shoppa! Nu har jag mer kraft och pepp inför fortsatt träning, och imorgon ska jag testa byxorna och se om de klarar det där med att hålla borta svetten. :) I så fall ska jag eventuellt gå tillbaka och köpa det svarta paret också, det kan vara bra med två par att växla mellan eftersom de lätt blir sunkiga fort när man svettas och de var som sagt rätt billiga.

Inga kommentarer: