fredag, maj 22, 2009

Det är bara regn hos mig

Min stackars cykel har jag övergivit vid Sveavägen och jag har inte cyklat på två hela dagar! Men det har regnat hela dagen idag, så jag tycker att det är okej. Ska hämta den imorgon istället.

Tränade idag igen, ganska tidigt på dagen och det var hyfsat tomt i gymmet vilket var skönt. Samma snubbe som för några veckor sedan sa "Är du trött?" kom idag med den fantastiska uppföljaren "Man blir trött av det här!" Förmodligen är hans muskler större än hans hjärna, det måste ju vara nåt han kompenserar för iaf! Dessutom är han en vrålare. Låter som en kåt tjur när han lyfter alldeles för tunga vikter. Fånigt tycker jag.

Hur som helst. Sprang 15 min (plus 1 min vila efter 10 min = 6,5 km/h istället för 9,5) idag innan jag körde vanliga rundan. I förrgår var det fler som ville ha maskinen, då sprang jag 15 minuter utan vila först, och sen körde jag ytterligare 10 min efter maskinerna. Det var najs.

Är dock förvånad över att min kropp hämtar sig så himla lätt. Efter 10 minuter är jag förvisso svettig, men inte det minsta andfådd eller trött! Inte heller efter 15 minuter är jag särskilt andfådd när jag går av maskinen. Kollade hur snabbt hjärtrytmen återhämtade sig i förrgår, och på en minut gick den från 180 slag per minut till 160. Idag ökade jag sista halvminuten till 10,5 km/h för att komma upp i 2,5 km (tror jag att det var) innan jag gick av, och då var hjärtslagen ända uppe i 193 när jag stannade. Lite lustigt är det att maskinens lista säger att man som 10-åring ska ligga på 168 vid 80% ansträngning... Jag är inte 10 och jag har högre puls, men så dålig kondis har jag ju inte? Bluff och båg säger jag.

Jag och Frida har pratat om att dra ihop några till och gå och spela badminton snart, ska göra det efter tentorna tänkte jag. Vi ska köra ett yogapass också innan jag åker till England.

Inga kommentarer: