söndag, maj 03, 2009

It's supposed to hurt

Har tränat flitigt på sistone, ätit en del onyttigt på bakfyllan (och med andra ord också druckit sprit en kväll) men i övrigt varit hyfsat duktig. Igår cyklade jag Djurgården runt med Fredrik, totalt cyklade jag 2,6 mil igår och sedan åkte jag direkt till gymmet och körde en timme. Blev tillrättavisad av en (snygg) amerikansk man (med inte obehagligt stora muskler) som förklarade att jag måste göra repetitionerna mycket lååångsammare. Vilket jag ju visserligen vet väldigt väl, det är bara det att när det blir jobbigt är det mycket lättare att göra det snabbt. :) Plus att jag oftast känner mig rätt stressad i gymmet, men jag antar att det är bättre att köra färre maskiner men på rätt sätt än att fuska sig igenom allt. Skärpte till mig efter det, och på rygglyftsmaskinen så körde jag långsammare - och insåg helt plötsligt hur det faktiskt SKA kännas i ryggen... Hoppsan! Jag har gjort fel alla dessa gånger och aldrig fattat varför jag alltid hatat den maskinen och aldrig tyckt den gjort nån nytta. Nåja. Nytt försök idag. Jag fick förstått att det SKA smärta, så idag ska jag låta varenda muskel göra ont. Frida ska med idag också, det kan bli skoj att inte träna ensam jämt.

Jag och Sofie har börjat peppa varandra också, och vi har gjort ett poängbelöningssystem som vi gemensamt ska följa. Mycket bra! Jag hade tänkt göra det själv, men hon behövde lyftas hon också så då invigde jag henne. Så nu kör vi det ett tag! Den som vill se det får fråga. Jag gjorde ett riktigt litet miniprogram av det med beräkningar och grejer, mycket roligt. :) Min nördiga sida fick komma fram ordentligt.

Förutom den där turen till Tyresö så har jag nu inte åkt tunnelbana eller buss på 3 veckor!

Inga kommentarer: