onsdag, maj 27, 2009

In a good flow

Det flyter på rätt bra med träningen nu. Det är helt klart en bra grej att jag har Frida som träningskompis, annars hade det nog inte alls blivit så regelbundet.

Idag var en sån där dag då jag ställde mig på löpbandet, sprang och sprang och kunde ha sprungit nästan hur långt som helst. När andningen blir rätt från början, när jag fått rätt uppvärmning genom cykelturen dit, när ingen vill ha löpbandet och när jag hamnar i precis rätt takt. Fick visserligen håll efter typ 10 min, men det gick över framåt slutet. Så idag sprang jag 20 minuter utan nån vila emellan, 19 min på 9,5 och sista minuten på 10,5. Hade förmodligen klarat 10 till innan jag börjat bli trött! Däremot rann svetten, men det gör den ju för det mesta ändå så det var inget unikt. Har insett det att den där cykelturen till gymmet är en perfekt uppvärmning, de dagar då jag åkt tunnelbana till gymmet så har jag inte alls orkat på samma sätt, det har känts segt och svårt.

Var hos naprapaten igår igen och han knäckte lite ännu en gång - verkade dock som att det mesta knäcktes rätt väldigt mycket lättare nu och han tog ytterligare nånting som han inte fick rätt förra gången. Sen stod han och tryckte och klämde och gnuggade under min vänstra skuldra tills jag höll på att börja gråta, det kändes som han hade satt en kniv i ryggen på mig. Precis när jag var på väg att säga stopp så slutade han. Högersidan var snällare. Däremot inser jag att jag kanske borde ha prioriterat korsryggen/höftfästet före ryggen, för det gör också väldigt ont... Och nu blir det inte mer förrän i augusti. Men ja. Jag överlever. Har fått fler övningar som jag kan göra istället för den maskin som jag insett drar snett ryggen eller åtminstone ger mig ont i musklerna. Att ligga på mage på golvet och sprattla med armarna känns dock extremt fånigt, har legat och skrattat åt Frida när hon testat övningen och såg ut som en pingvin - misstänker att jag inte är det minsta snyggare när jag gör det. Man inser också vilka kroppsliga begränsningar man har när man inte kan böja armarna och lyfta dem åt alla håll, lite störigt ibland.

Inga kommentarer: