torsdag, maj 07, 2009

Svett!

Jag jobbar på det här med att konditionsträna mer. I förrgår var jag där en stund före Frida och körde först 10 min på löpbandet (9,5 i hastighet) och sen körde jag intervaller (1gå+4löp)i ytterligare 13 min. Med andra ord sprang jag totalt 20 minuter! Idag fortsatte jag likadant, men utökade det ytterligare så jag totalt sprang 25 min (med en minuts gåpaus efter varje 3 minuter de sista 15 minutrarna. Nästa gång ska jag köra totalt 30 min. 4,5 km kom jag upp i idag, vilket motsvarade ca 470 kcal bortsprunget. Härligt!

Efteråt var jag väldigt trött, men körde sen 50 minuter på maskinerna och ökade till och med på vikterna på en eller två maskiner. Sen var jag mycket nöjd med mig själv.

Däremot har jag ett litet gissel. Förutom det faktum att jag får en väldigt konstig färg när jag springer (ansiktet blir tomatrött, halsen gul och nedanför det är det rött igen) så svettas jag jättemycket. Och det är väl inget konstigt egentligen, det jobbiga är att byxorna verkligen suger åt sig svetten! Det har varit lugnt innan, det värsta torkar upp innan jag cyklar hem, men när jag sprungit så länge idag och tränat hårt så såg det fortfarande ut som jag kissat på mig. När jag väntade vid ett övergångsställe precis vid gymmet så fick uppenbarligen några smågrabbar (i 10-12-årsåldern) syn på det, och gjorde nån form av läte följt av "du kanske ska torka stjärten!" Eh. Tack för upplysningen liksom. Välkomna tillbaka när ni är torra bakom öronen.

Nå. Kanske måste köpa ett par nya byxor igen då. Problemet är att båda de senaste två paren jag köpt haft samma tendenser, hur ska man hitta ett par byxor som INTE gör att man ser ut som man kissat på sig?!

Inga kommentarer: