tisdag, februari 19, 2013

L: träningsvärk, yay!

I söndags skulle jag möta upp en kompis på Sveavägen så jag passade på att träna på Friskis där. Det var några år sen jag var där sist och oj vad gymmet var ändrat!

Tyvärr hade de inte samma cykel som de andra jag varit på. Efter att ha fått fråga om hjälp med att få den att funka så kändes det inte alls bra på den. Motstånd och sånt var inte lika och det var helt enkelt inte som jag var van och det var mycket jobbigare. Så jag la ner cykeln efter 5 min.

Eftersom jag haft flera dagar nu utan ont i hälsporrefoten så utmanade jag istället ödet genom att ställa mig på löpbandet! Jag vet att det var väldigt övermodigt, men jag ville så gärna. Jag körde 10 min på 8,5 och sen intervaller 2+2 på 6,0/8,6 i ytterligare 10 min. Totalt innebar det 15 min löpning. Efter den tiden började jag känna av vänsterhöften och också baksidan av höger lår. Var ganska trött men hoppade ändå upp i den man klättrar upp i (ass chin/dip) på 82 (?)+2,5, så typ lägsta man kan ha. Orkade 2x5 på vardera den yttersta och den innersta av handtagen där uppe. Sen körde jag rygglyft (den man böjer höften över) och där pallade jag bara 1x10 innan jag var kräkfärdig och det svartnade för ögonen. Så ska det ju inte riktigt vara så jag la ner där. Mådde så illa efteråt att jag på riktigt trodde att jag skulle kräkas inne på Lidl.

Uppenbarligen hade det i alla fall lite effekt, för igår och idag har jag faktiskt haft lite träningsvärk! Det kan ju låta konstigt att vara entusiastisk över det, men jag har alltså inte haft en enda känning av träningsvärk på 2 mån regelbunden och ganska intensiv träning (dock mest cardio). Nu kände jag det alltså i alla fall! Det peppar mig faktiskt, konstigt nog, att köra mer styrketräning.

Kcal ska upp med typ 40 pga att jag glömde ställa in vikt så den räknade inte kalorierna första stunden.

Inga kommentarer: