torsdag, januari 03, 2008

En annan dag kanske

Hur det gick? Eh... Alltså, på nyårsdagen dök inte Suzi upp förrän framemot 16-tiden, då gick hon och la sig direkt och sen var hon inte uppe igen förrän vid midnatt. Då var jag inte så pepp och hade precis gått och lagt mig... Men JAG levde i alla fall efter det! Väldigt nyttig mat, och dessutom tog jag en 45-minuterspromenad på kvällen.

Igår tog jag upp det igen, men som väntat var Suzi extremt skeptisk. Hon tittade på mig väldigt allvarligt och sa "alltså vi får nog diskutera det där..." Ja, ärligt talat så skiter jag i saken. Hon får fixa det själv. Jag kan bry mig om mig själv istället.

Dock har det inte gått särskilt bra för mig heller, resultatet av för lågt blodsocker och för sent arbete igår resulterade snarare i hetsätning av choklad och sen fikade jag med mig själv på kvällen och det gjorde det inte bättre. Idag har ingalunda gått bättre, jag måste tygla mitt sockerbehov och min mage nu och börja återgå till disciplin. Jag vet ju att jag kan.

Inga kommentarer: