onsdag, januari 16, 2008

Det där med träning är bra!

Som ett kompliment till dieten jag just påbörjat tänker jag såklart börja träna mer regelbundet. Dock har jag lärt mig nu äntligen, efter 5-10 misslyckade och kostnadsmässigt dyrbara försök med gymkort, att gymträning och gruppträningspass inte fungerar för mig. För mycket möjliga tider att träna på och ingen tydlig målbild.

Något som dock motiverar mig är klättring. Där måste man ta sig upp för väggen, annars misslyckas man. Punkt. Att klättra gör mig sjukt förbannad när jag ramlar ner, men när man lyckas är det såååå skönt! Och det är fantastiskt att bli så trött i armarna att man inte kan knyta upp repet själv efteråt.
Har varit iväg ett par gånger nu på sistone; en gång helgen innan Arvikaresan med Fredde & Niklas på Klättercentret och så igår med Roger & Linda på Karbin, där även Johan klättrar. Älskar det, jag ska köpa utrustning och så 10-kort på Klättercentret banne mig. Tänker ta grönt kort innan sommaren, så det så.

Träffade Emma Sjödin på Klättercentret när jag var där senast, hon har klättrat i ett halvår. Så nu ska vi klättra ihop lite då och då - kanon, jag har tokmånga människor att klättra med nu! Emma har jobbat som brandman ett år så hon är sjukt stark och vältränad...men det blir bra ändå, nyttigt att klättra med olika sorters människor! =)

Dessutom upptäckte jag förra veckan att Kola på mitt nya jobb i Quarnevalstaben tränar taekwondo, så nu ska jag förhoppningsvis kunna komma igång med det igen under våren! Om dom har några bra träningstider där Kola klättrar, vill säga. Hoppas hoppas!

Så, med hjälp av diet, klättring och taekwondo ska jag alltså skapa mig en vältränad, smal kropp och bli smidig, stark och uthållig.

Jag är sjukt pepp! =)

Inga kommentarer: