onsdag, januari 16, 2008

Dieten, dag 3

Det jag kan konstatera efter tre dagar på diet är att all mat luktar otroligt gott, godis är en lockelse som man bör undvika att lägga ögonen på och det är kämpigt att sitta bredvid någon som äter en läcker choklad- eller hallonpaj.
Det som är skönt är att jag iallafall inte har något jättestort sockerbehov. Det är mest när jag ser eller känner lukten av nåt smaskigt som det blir svårt - jag älskar mat!

Dieten påbörjades måndag (14/1) lunch med soppa, hade inte någon shaker på morgonen så jag åt 2 brödbitar med kaviar på. Sen har det varit soppa nästintill rätt igenom, med undantag från den Wasa Sandwich jag åt efter träningen igår. Jag fick sjukt dåligt samvete, men det är bara ~160 kalorier och jag hade varit och tränat, och i övrigt så har jag klarat av det! Jag är nöjd =)

Vad beträffar vikten vet jag inte än hur det går. Väger mig varje dag, men igår när jag vägde mig var det en dag efter start och jag trodde ändå inte att det skulle hunnit hända nåt på den korta tiden.

Inga kommentarer: