torsdag, februari 26, 2009

Nightmare confessions

Jag bestämde mig förra onsdagen för att jag ska gå ner 5 kg på en månad. Vi kan sammanfatta det med att jag redan gått ner de första 3 på en vecka... Utan större ansträngning dessutom, jag har bara låtit bli saker med socker i, i princip.

Jag är hetsätare. Det är något jag har varit medveten om i åratal, men jag har aldrig sett det som ett problem egentligen. Eller det är ju klart att det är ett problem, och jag har ju alltid fått ett väldigt typiskt dåligt samvete efter och även försökt mig på att göra mig av med det samma väg så att säga, men det är inte förrän det senaste året jag har haft ordentlig insikt när jag gjort det och hur det hänger ihop med känslor, stress och ångest. I natt drömde jag att jag hetsåt, så till den grad att jag vaknade med dåligt samvete och försökte komma på vad det är jag har ätit. Jag tror att jag egentligen hade lite noja över att jag drack tre öl igår, och att jag är så sjukligt medveten om att kroppen tar upp öl annorlunda än andra alkoholdrycker. Dessutom var det en bekant som sa för ett tag sedan att en enda Guinness är som att äta en stor skål sundae i kalorier sett. Samtidigt är det ju rätt löjligt. Tre öl liksom. Jag dricker öl några gånger per halvår.

Hur som helst. Jag hade en hetsätningsmardröm. Bisarrt. Jag har ätit sunt den senaste veckan och tänker fortsätta med det. Allt väl så här långt.

Inga kommentarer: