tisdag, februari 17, 2009

Since i've been gone

Hej!
Länge sen nu. Jag önskar att det hänt så mycket att man inte orkade rada upp allt jag gjort in between, men tyvärr kan sammanfatta det hela till ett gäng pass i november/december, två veckors träning i början av januari, ett pass för två veckor sen och en massa förkylning däremellan.
Jag är förkyld jämt. Hela tiden. So annoying. Det gör ju att jag inte kan gå på träning, förkylningar + träning är ingen hit. Jag har iallafall inte hosta längre vilket är ett stort framsteg efter att ha haft mer eller mindre hosta i typ ett halvår. För två veckor sen var jag påväg att bli frisk så jag tänkte glatt att ett pass i gymmet kan ju inte skada. Tji fick jag och så blev jag sjukare igen under dagen, så nu har jag inte varit där sedan dess. Men jag har en plan, en jättebra sådan - jag ska bli frisk!

För det första så har jag tagit det tunga beslutet att köpa SL-kort. Cyklade överallt ända till mitten av januari och det är ju bara att inse att det inte underlättar för hälsan - annat än för konditionen. Så från och med 1 februari har jag studentkort. Bra för hälsan, dåligt för plånboken. Men man får ju prioritera.

För det andra
ska jag börja med alltid ha halsduk på mig. Helst inomhus också, iallafall i skolan, men åtminstone utomhus. Har varit rätt dålig på det och brukade även cykla en hel del utan halsduk. Ni hör ju hur korkad jag är! Jag har någonstans mellan 20 och 30 halsdukar och cyklar ändå utan. Pft.

För det tredje
så ska jag börja sova mer. Jag vet att det då inte ser jättelovande ut när jag sitter här och skriver en måndagnatt strax innan ett när jag ska upp och till skolan imorn bitti. Men jag har iallafall tagit beslutet... ;) Dessutom lär det bli lite lättare nu när jag kommer ha lite mindre spex-grejer att göra. Vi har premiär nu söndag-onsdag (just nuuuu, biljetter kvar till på onsdag fortf, köp köp köp!) och var i Finland förra helgen, så lite lugnare ska det bli.

För det fjärde så ska jag inte träna förän jag blivit av med min förkylning/snuva/slem i halsen. Det är lika bra och det är också ett viktigt principbeslut. Så kom inte och säg nåt till mig om att jag borde träna för jag tänker bli frisk först.

Så det är planen. Nu jävlar! Efter att friskhetsdelen av blogg-namnet uppfyllts ska jag lägga upp en plan för svettig-biten också. Förhoppningsvis är jag frisk inom en månad, vill verkligen komma igång med träningen. Men jag tänker inte stressa den här gången.
Jag har även en annan hälso-/livsstilsförändring att berätta om och tänkte be om hjälp, men mer om det imorn. Nu ska jag ta och sova så att jag får mina timmar, upp klockan 8 imorn är planen.

Godnatt!

Inga kommentarer: