måndag, september 24, 2007

Ont i alla muskler

Igår tog jag mig över ännu ett av de stora oöverstigliga bergen, nämligen 5km-berget! Jag är så sjukt stolt över mig själv! Fatta att jag på ett år har gått ifrån att ha intervalltränat 2minspring+1mingå i 10 minuter, till att springa över 5 km i ett sträck i 8,8-tempo! 36 minuter sprang jag igår, det är i sig ett rekord det också förstås, och jag kom upp i 500 kcal bara på löpbandet. Sen skulle gymmet snart stänga så jag hann bara köra några styrkemaskiner, men fatta hur coolt det är att jag sprungit en halvmil! Och jag var inte ens särskilt trött! Okej, jag har hysteriskt mycket träningsvärk idag, men det är mer efter maskinerna.

Det här med att jag inte blir trött är faktiskt rätt intressant. Jag kommer in i rätt andning direkt nu för tiden och för lungornas del skulle jag nog kunna springa i en timme direkt. Benen är faktiskt inte särskilt trötta de heller, lite matta sådär och efter 36 minuter är det som att benen nästan stannar av sig själva och det kan ju vara lite farligt eftersom löpbandet fortsätter att gå. Men i vilket fall, jag är inte särskilt trött! Det jag däremot är desto mer är svettig. Herregud. Vore det inte för svetten så vore det inget problem med en kvart till direkt, men när det rinner om en så är det verkligen bara jobbigt! Kläderna klistrar, sladdarna till ipoden skvätter och det känns i största allmänhet som att jag kissat på mig. Syret verkar ta slut precis framför mig också. Men jag antar att det är överkomligt.

Jag tränade lite annorlunda på crunchstolen också, dvs situps, och körde med lite lägre ryggstöd. Det kändes mer och på ett annat ställe, vilket gör att jag idag inte har träningsvärk långt ner i magen - utan uppe vid bröstkorgen! En annan intressant notering är att jag har extrem träningsvärk uppe mellan brösten och nyckelbenen. Det är liksom alldeles ömt! Men det är det värt, det ska kännas att man är duktig!

Med vikten går det däremot inte särskilt bra. Den går upp snarare än ner. Eller det står väl egentligen stilla på 15-16 kg nånting. Har varit lite slarvigt. Dock är det irriterande att träningen inte syns på vågen, för jag har verkligen tränat jättemycket! Senaste 2 veckorna har jag tränat typ 10 av 14 dagar. Men vem vet, jag kanske får muskler på köpet?

Imorgon är det basket igen. Tredje gången. Mycket skoj! Jag är skitkass på basket, men det är så grymt trevligt folk att det inte gör ett skvatt.

Inga kommentarer: