torsdag, februari 04, 2010

Skam den som ger sig...

För mig har det inte blivit nån träning på länge länge... Jag köpte ett friskiskort i somras, men tränade kanske 10 gånger innan allt blev för intensivt och jag prioriterade bort träning helt. Nu ska jag flytta till Island och lyckades faktiskt hitta en kompis som ville ta över gymkortet, fantastiskt! Några kronor sparade i alla fall. Istället har jag köpt ett 10-kort på badet som ligger precis nån minuts gångväg från min flickväns lägenhet (där jag följaktligen kommer att bo) och satsar på att simma i vår istället. Till att börja med i alla fall. Islänningarna brukar inte simma på sina simhallar, de hänger bara i bubbelpoolerna som är utomhus och svinvarma (39 och 42 grader!). Jag tänker vara avvikande. :)

torsdag, januari 07, 2010

Ett litet steg för Gunde Svan men ett stort steg för mig

Åkte idag de första stapplande kilometrarna på mina nya längdskidor. Nu börjar den, uppladdningen för tjejvasan. Jag har knappt tränat senaste halvåret, men ändå kört lite lopp. Senaste var ju Lidingö tjejlopp, och det gick ju bra, knät är iallafall helt vad det verkar som. Men jag märkte ju hur ur form jag är och att det är ett bra tag sen (3 år?) jag åkte längdskidor senast... Kroppen kommer vara lagom mör imorn, träningsvärk säger jag bara... Redan ont i armarna. Gött! Då känner man att man gjort nåt!

fredag, oktober 30, 2009

Gravity is working against me

Igår bestämde jag mig för att äntligen ta mig till gymmet igen, efter två månaders uppehåll för plugg och Islandsresa och allmän opepp. Jag lyckades med min föresats och åkte till Ringen på vägen hem, och ställde mig på löpbandet med ganska dåligt hopp om att jag över huvud taget skulle klara de första 10 minuterna. Men skam den som ger sig! Jag klarade 10 min på 9 km/h (tänkte att det var bättre att sänka hastigheten något och klara längre tid) utan problem, och sen bestämde jag mig för att gå 10 min och läsa min DN, vilket jag gjorde. Sen sprang jag igen. Insåg att 10 min var för mkt, så jag sprang 5. Bestämde mig för att jag skulle springa bort 500 kcal totalt, vilket kändes oöverkomligt först men jag gav mig fan på det. Gick 3 min, sprang 5 till. Gick 3 min och sprang ytterligare 3 och avslutade med en minut gång. Totalt 23 min löpning på 9 km/h och 17 min gång på 6,5 km/h. Kom upp i nånstans strax över 5 km i distans. När jag gick av löpbandet såg jag ut som en rödbeta. Inte bara som en tomat, utan som en rödbeta. Sen körde jag två maskiner innan jag bestämde mig för att jag nog skulle åka hem istället. Idag kan jag precis som väntat knappt gå. :) Men skönt att komma igång igen och nu ska jag försöka fortsätta träna tre gånger i veckan. Insåg att det var en bra grej att göra det på vägen hem från jobbet, så om jag fortsätter göra det på tisdagar och torsdagar så blir det alldeles lagom.

Insåg också att jag verkligen behövde köpa nya skor, de gamla har jag haft i nästan 10 år och de ger mig ont i både fötter, fotleder och benhinnor. Så idag har jag shoppat springskor!! Yay! Ska testa dem imorgon eller på söndag. :) Köpte också en träningsboll på Clas Ohlson som jag kan träna mage och rygg på när jag inte orkar vänta på alla som hänger vid de maskinerna.

onsdag, oktober 28, 2009

You can do it!

Det vart en onsdagsmorgon-träning också förra veckan, 07.30 is a killer... Men det är kul med skivstång!!! Måste jag köra mer!
Igår var jag och Elisa på ett MedelGympa-pass men efter en halvtimme var hon irriterad och jag förbannad så vi gick till gymmet istället. Elisas första gång i gymmet!! =) Jag körde hårt på personlig-tränare-attityden mot henne och pressade på lite. Mycket nöjd idag när jag fick ett sms från henne
"Alltså fan Erika jag kan inte röra mina armar :D"
Precis som det ska vara alltså! ;) Jag har också haft träningsvärk idag efter gårdagens pass, det känns alltid lika skönt! =) om jag mot all förmodan kommer upp i tid imorn bitti så kanske jag svänger förbi F&S innan mötet med studievägledaren!

tisdag, oktober 20, 2009

Won't say I'm sorry

Har varit och tränat två dagar i rad nu, men det är ingen idé att skriva "jag har kommit igång med träningen" eftersom jag redan gjort det ett par gånger och det gick på röven. Hur som så är det hur skönt som helst att ha kommit iväg till Friskis och svettis igen efter typ ett halvår. Var där senast nån gång i våras/tidig sommar tror jag minsann när jag tänkte köra ett danspass men eftersom jag var själv och har världens sämsta koordination så blev jag arg och gick därifrån efter 10 minuter...

I övrigt har senaste halvårets träning bestått mestadels i olika lopp. Sprang milspåret i maj (redan skrivit om tror jag) med gott resultat, 55 minuter, men dagen efter pajade jag mitt knä när jag på fyllan och villan tyckte det var jättesmart att prova min egen vighet i splitt och spagat. Vårruset fick avbrytas efter 150m, sen vilade jag en månad innan det var dags för Parloppet i Hagaparken. 5km löpning två och två, motsatta varv, sprang med Anja. Knät la av efter 3,5km så sprang sista kilometrarna gråtandes för jag ville I N T E ge upp.. Så sen vart det vila igen. Vågade bara springa två gånger på hela sommaren och båda gångerna fick jag ont i knät.

Var dock iväg med Kicki på Vansbro tjejsim, vi har påbörjat tjejklassikern!! Det gick ok, strax över 30min på 1km motströms. Vi hade bara förberett oss genom att simma 3 ggr veckorna innan, mest för att vänja oss vid kallt vatten eftersom vi skulle simma i baddräkt/bikini..och det var bra att vi gjorde så för sen var det bara 16.7grader i vattnet...my god.

Efter Vansbro vart det vila igen och sen sprang jag inte förän veckorna innan Lidingö tjejlopp, för att kolla knät. Gick bra så kändes pepp inför Lidingö. Och vilket lopp jag gjorde sen!! En mil på 57 minuter, definitivt min bästa prestation - inte tidsmässigt men med tanke på banan. Veckan efter var jag på bodypump på SATS för att prova, övertalad av Daniela i klassen. Men sen vart det en förkylning som hållt i sig tills strax innan den här helgen. I söndags tog jag och Elisa oss iväg till F&S igen dock, skivstångspass 55 minuter! SÅÅÅÅ härligt att vara tillbaka! Och igår kväll var jag och styrketränade en timme =)

Vi får se hur det går, mitt stackars träningskort är giltigt en månad till nu och jag vill använda det så mkt jag kan, jag ska inte ropa hej....

Har för övrigt påbörjat ett nytt projekt; LCHF. We'll see about that too, måste skaffa mer matinspiration. Får se hur mycket jag skriver om det här.

På återhörande! Puss

söndag, juni 07, 2009

Spikmatta

Jag tror förresten inte att jag skrivit nåt om min spikmatta?! Jag har funderat på en ett tag, och eftersom jag har en del problem med ryggen (särskilt i tentaperioder) så tänkte jag att det kunde komplettera naprapatbesöken. Så jag gick och köpte en och har använt den varje dag sen dess - den är helt fantastisk! Jag vet inte hur mycket av det som är placebo, men jag tycker att jag har mycket mindre ont när jag legat på den. De dagar som jag haft riktigt ont i ryggen har det varit extremt avkopplande att ligga på en ett tag och känna hur allt liksom kommer igång och släpper i ryggen. Har också använt den på rumpa/ländrygg ett par gånger, det gör sjukt ont men efteråt har det varit väldigt bra. Så <3 spikmattan!

I förrgår var jag på yoga med Frida. Jag tycker liksom att yoga är lite töntigt, men försöker ändå ge det en chans. När ledaren säger "lägg er ner på mattan och känn att den är ert hem" med en extremt lugn yogaröst, då kan jag liksom inte ta det på allvar. Det är nog ganska nyttigt för mig misstänker jag, även om jag efteråt hade extremt ont i ryggen. Framför allt gav det mig extremt mycket träningsvärk! Jag tycker det är lite konstigt, för man ligger ju bara och sträcker på sig egentligen, ändå var det så illa att jag knappt kunde luta mig mot tunnelbaneväggen igår. :)

Var på Ikea med samma Frida igår, och där köpte jag bland annat deras laptop-kudde/platta som jag tänkte kan vara bra om man är en sån som sitter med datorn i knät mycket (vilket är en bidragande orsak till ond rygg), och hittills har den varit jättebra!

onsdag, juni 03, 2009

100 push ups and 200 sit-ups

Hittade en rolig utmaning på Annelies träningsblogg och blev sugen på att haka på. Det handlar om att man på en period av 6 veckor ska träna upp sig till att kunna göra hundra push ups. Jepp, hundra. Shit. Jag gjorde tio knästående en kväll (på fyllan) och kunde knappt röra mig dagarna efteråt...kan inte ens göra en ordentlig! Så detta verkar ju vara värsta bra utmaningen =) It's ON!
På sidan ramlade jag även över "systerutmaningen" 200 sit-ups, så det är också på! Nu kanske du tänker att jag tar mig vatten över huvudet, men jag ser det helt enkelt för vad det är - en utmaning. Om jag lyckas har jag ju blivit vältränad på kuppen =)

(Vill ni hålla koll på mig så kan ni ju kika in på min användare på push up/situp. Går att byta enkelt mellan de olika loggarna i menyn till vänster.)

fredag, maj 29, 2009

Framåt marsch

Jag var opepp idag, och åkte dessutom buss till gymmet = fick ingen uppvärmning. Sprang ändå 20 min (19 på 9,5, 1 på 10,5) utan vila emellan och det gick som en dans! Sen körde vi några maskiner men jag var uttråkad och ofokuserad så jag sprang 10 min (9x9,5 + 1x10,5) till på löpbandet istället. Totalt blev det 3,2+1,5=4,7 km ungefär, bra jobbat tycker jag själv i alla fall! Nu börjar jag närma mig där jag var konditionsmässigt för 3 år sedan. Tror att jag så småningom ska testa att springa ute någon dag. Däremot är det helt stopp med vikten, vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken. Känns lite hopplöst.

onsdag, maj 27, 2009

In a good flow

Det flyter på rätt bra med träningen nu. Det är helt klart en bra grej att jag har Frida som träningskompis, annars hade det nog inte alls blivit så regelbundet.

Idag var en sån där dag då jag ställde mig på löpbandet, sprang och sprang och kunde ha sprungit nästan hur långt som helst. När andningen blir rätt från början, när jag fått rätt uppvärmning genom cykelturen dit, när ingen vill ha löpbandet och när jag hamnar i precis rätt takt. Fick visserligen håll efter typ 10 min, men det gick över framåt slutet. Så idag sprang jag 20 minuter utan nån vila emellan, 19 min på 9,5 och sista minuten på 10,5. Hade förmodligen klarat 10 till innan jag börjat bli trött! Däremot rann svetten, men det gör den ju för det mesta ändå så det var inget unikt. Har insett det att den där cykelturen till gymmet är en perfekt uppvärmning, de dagar då jag åkt tunnelbana till gymmet så har jag inte alls orkat på samma sätt, det har känts segt och svårt.

Var hos naprapaten igår igen och han knäckte lite ännu en gång - verkade dock som att det mesta knäcktes rätt väldigt mycket lättare nu och han tog ytterligare nånting som han inte fick rätt förra gången. Sen stod han och tryckte och klämde och gnuggade under min vänstra skuldra tills jag höll på att börja gråta, det kändes som han hade satt en kniv i ryggen på mig. Precis när jag var på väg att säga stopp så slutade han. Högersidan var snällare. Däremot inser jag att jag kanske borde ha prioriterat korsryggen/höftfästet före ryggen, för det gör också väldigt ont... Och nu blir det inte mer förrän i augusti. Men ja. Jag överlever. Har fått fler övningar som jag kan göra istället för den maskin som jag insett drar snett ryggen eller åtminstone ger mig ont i musklerna. Att ligga på mage på golvet och sprattla med armarna känns dock extremt fånigt, har legat och skrattat åt Frida när hon testat övningen och såg ut som en pingvin - misstänker att jag inte är det minsta snyggare när jag gör det. Man inser också vilka kroppsliga begränsningar man har när man inte kan böja armarna och lyfta dem åt alla håll, lite störigt ibland.

fredag, maj 22, 2009

Det är bara regn hos mig

Min stackars cykel har jag övergivit vid Sveavägen och jag har inte cyklat på två hela dagar! Men det har regnat hela dagen idag, så jag tycker att det är okej. Ska hämta den imorgon istället.

Tränade idag igen, ganska tidigt på dagen och det var hyfsat tomt i gymmet vilket var skönt. Samma snubbe som för några veckor sedan sa "Är du trött?" kom idag med den fantastiska uppföljaren "Man blir trött av det här!" Förmodligen är hans muskler större än hans hjärna, det måste ju vara nåt han kompenserar för iaf! Dessutom är han en vrålare. Låter som en kåt tjur när han lyfter alldeles för tunga vikter. Fånigt tycker jag.

Hur som helst. Sprang 15 min (plus 1 min vila efter 10 min = 6,5 km/h istället för 9,5) idag innan jag körde vanliga rundan. I förrgår var det fler som ville ha maskinen, då sprang jag 15 minuter utan vila först, och sen körde jag ytterligare 10 min efter maskinerna. Det var najs.

Är dock förvånad över att min kropp hämtar sig så himla lätt. Efter 10 minuter är jag förvisso svettig, men inte det minsta andfådd eller trött! Inte heller efter 15 minuter är jag särskilt andfådd när jag går av maskinen. Kollade hur snabbt hjärtrytmen återhämtade sig i förrgår, och på en minut gick den från 180 slag per minut till 160. Idag ökade jag sista halvminuten till 10,5 km/h för att komma upp i 2,5 km (tror jag att det var) innan jag gick av, och då var hjärtslagen ända uppe i 193 när jag stannade. Lite lustigt är det att maskinens lista säger att man som 10-åring ska ligga på 168 vid 80% ansträngning... Jag är inte 10 och jag har högre puls, men så dålig kondis har jag ju inte? Bluff och båg säger jag.

Jag och Frida har pratat om att dra ihop några till och gå och spela badminton snart, ska göra det efter tentorna tänkte jag. Vi ska köra ett yogapass också innan jag åker till England.

Fantastiskt, 7% förbättring!!

Jag är så fantastiskt nöjd med loppet i onsdags, tog mig in på tiden 55min 09s !!! Det, mina vänner, är en förbättring med 4min 4s från mitt förra (och första) millopp. Omvandlar man det till procent så blir det ~7% bättre tid än förra gången.
Med på loppet hade jag "tvillingbrorsan" Erik som är en något mer van löpare än mig. Vi körde en interntävling som bestod i vem som slog sin egen mål-tid mest. Han satsade på 44 min, jag på 59 eftersom det är allt jag hade att utgå från och hade inte tränat mycket sen dess... hans förbättring blev 1min 30 s = ~3% så jag vann!! :D Gratis öl på datas onsdagspub blev priset, en onsdagspub som för övrigt resulterade i ett skadat knä för min det :(

Har fått med mig ett gäng som ska springa Parloppet tillsammans, det blir nice! Och har startat en Facebook-grupp så att det blir lättare att samla folk man inte träffar varje dag =) Nu jävlar blir det springa av (om nu mitt knä blir bra tills på onsdag!) :D

ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 --> 1/7 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
11/7 - Vansbro Tjejsim 1 km.
27/9 - Lidingö Tjejlopp 10km.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
27/2 2010 - TjejVasan 30km.
Juni 2010 - TjejVättern 100km.
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -13 kg (slutmålet)

*Gamla mål:

19/5 - Milspåret 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt, helst på bättre tid än Premiärmilen. Resultat: 55 minuter 9 sekunder!
x/x Vikt -10% - Uppnått den 25/4!

29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål: under 1,5h, helst under 1h 15min. Resultat: ~59minuter!!!
x/x Vikt -6kg - Uppnått den 28/3!!
15/3 Vikt -6kg - Ej uppnått. Resultat: -5,5kg

onsdag, maj 20, 2009

Belöningsdag

Tränade med Frida igår igen, det var lite segt plus att löpbandet var upptaget men det är så enormt mycket roligare att träna när man är två än själv! Trots att det tar uppskattningsvis dubbelt så lång tid. ;)

Idag har jag inte ens öppnat skolböckerna, utan istället belönat mig själv för att ha varit duktig genom att träna idoget i över en månad. Utan att ha egentlig koll och ha fyllt i särskilt flitigt så misstänker jag att jag också närmade mig belöningsnivå på poängsystemet, så det passade väl in. :) Belöningen bestod i en halvdags shopping, jag behövde verkligen nya träningsbrallor (så inte småkillarna behöver peka och fnissa mer när det ser ut som jag kissat på mig) och hittade ett par gråa 3/4-byxor för en rimlig peng. Köpte också två träningslinnen, samt tennisbollar som jag fått instruktion från naprapaten om att rulla på mina muskelknutor i ryggen. Det var roligt att shoppa! Nu har jag mer kraft och pepp inför fortsatt träning, och imorgon ska jag testa byxorna och se om de klarar det där med att hålla borta svetten. :) I så fall ska jag eventuellt gå tillbaka och köpa det svarta paret också, det kan vara bra med två par att växla mellan eftersom de lätt blir sunkiga fort när man svettas och de var som sagt rätt billiga.

tisdag, maj 19, 2009

...och hur ska det här gå?!

Jag ska springa en mil imorn igen. Hur fan ska det gå?!?!?! De senaste tre veckorna har till största delen bestått av förkylning. Slog till som ett knytnävsslag måndag för exakt tre veckor sen, och höll i sig duktigt.
Första träningen sedan veckan innan det (undantaget fylle-armhävningarna på förra onsdagspuben) var i fredags, drog med lite data-kompisar och körde skivstång. Gött att komma igång igen, men hade ju redan träningsvärk (efter de där armhävningarna...).
Försökte mig sen i lördags morse på ett joggingpass och det var då sannerligen inget bra formtest inför milen! Efter ett par kilometer fick jag magont (ajajajajajaj) och fick stanna. Kom igång till slut efter 5min paus, men sen fortsatte det att vara dåligt. Sprang väl max 3 km av de tänkta 5 och inte gick det snabbt. Fan fan fan, hur ska jag klara en mil imorn? Får hoppas att jag kan ta det på ren vilja och tävlingsinstinkt. Min ambition om att klara det på under timmen igen känns fjärran, men icke en stund att ge upp!

Har lagt till ett par mål. Milspåret låg till att börja med inte på listan, men det är ju imorn likförbannat... Ska även springa Parloppet den 16 juni och Tjejmilen i augusti! Dessutom har jag nu (eller för nästan en månad sen) bestämt mig för att göra Tjejklassikern!! Ska börja med Vansbro tjejsim 11 juli, Lidingö tjejlopp 27 september, TjejVasan 27 februari 2010 och sen avsluta med TjejVättern i juni 2010. Målet är att så småningom köra riktiga klassikern, men jag vill börja med den lättare varianten. Bra för motivationen, tänker jag.

Ett mål det inte går så bra med är magistermärket. Kan säga redan nu att det blir svårt att hinna till den 1 juni, men jag kan ju satsa på 1 juli eftersom jag ändå måste simma endel inför Vansbro! Det känns inte så jättemotiverande dock att fortsätta med märket eftersom det är sån dålig kontroll på det =( men skam den som ger sig!

Jag använder iallafall stegräknare varje dag! Har gått endel, vissa dagar är jag uppe på 14-15000 steg. Andra dagar knappt 7000...men jag skriver ner! "Lånade" pappas fiffiga stegräknare sist jag var hemma. Den har minnesfunktion på 7 dagar =)

Och för att avsluta positivt så går det iallafall bra med vikten - klarade 10%-gränsen för några veckor sen! Gick visserligen upp nåt kilo sen igen, men I'm getting there. Måste försöka skärpa mig lite med maten dock, men det är svårt särskillt i tentatider som nu.. men återigen - skam den som ger sig!


ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
19/5 - Milspåret 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt, helst på bättre tid än Premiärmilen...
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 --> 1/7 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
11/7 - Vansbro Tjejsim 1 km.
27/9 - Lidingö Tjejlopp 10km.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
27/2 2010 - TjejVasan 30km.
Juni 2010 - TjejVättern 100km.
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -13 kg (slutmålet)

*Gamla mål:
x/x Vikt -10% - Uppnått den 25/4!
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål: under 1,5h, helst under 1h 15min. Resultat: ~59minuter!!!
x/x Vikt -6kg - Uppnått den 28/3!!
15/3 Vikt -6kg - Ej uppnått. Resultat: -5,5kg

torsdag, maj 14, 2009

Ryggkrångel

Igår körde jag ett riktigt hårdpass på gymmet, jag tog fasta på "it's supposed to hurt" och körde tills det verkligen smärtade i musklerna. Det tyckte kanske inte min kropp var sådär superkul. Idag har jag faktiskt lite ont runt knäna och i låren (den maskin jag tog i mest i var bensträcken, dvs den där man mest tränar framsidan av benen) samt att benen protesterar direkt om jag tar i lite på cykeln. Idag är det mest vila alltså, men ska eventuellt ta en prommis med syrran sen.

En sak som kommit i takt med träningen, är ryggproblemen som jag hade för nåt år sedan som kommit tillbaka. Det kan vara så att kroppen bara är ovan att röra sig så mycket, men jag har jätteont i musklerna under/bakom skuldrorna igen, samt nere i ryggslutet. Gör ont när jag springer, känner av det när jag tar djupa andetag och det gör ont i vissa rörelser när jag tränar. Ska dock ta tag i det imorgon, så jag ska till naprapathögskolans klinik! Det kostar inte ens hälften av vad det kostade hos naprapaten jag var hos för nåt år sedan plus att då får de ju lite övning. Skulle kanske dock egentligen främst behöva en massör misstänker jag.

torsdag, maj 07, 2009

Svett!

Jag jobbar på det här med att konditionsträna mer. I förrgår var jag där en stund före Frida och körde först 10 min på löpbandet (9,5 i hastighet) och sen körde jag intervaller (1gå+4löp)i ytterligare 13 min. Med andra ord sprang jag totalt 20 minuter! Idag fortsatte jag likadant, men utökade det ytterligare så jag totalt sprang 25 min (med en minuts gåpaus efter varje 3 minuter de sista 15 minutrarna. Nästa gång ska jag köra totalt 30 min. 4,5 km kom jag upp i idag, vilket motsvarade ca 470 kcal bortsprunget. Härligt!

Efteråt var jag väldigt trött, men körde sen 50 minuter på maskinerna och ökade till och med på vikterna på en eller två maskiner. Sen var jag mycket nöjd med mig själv.

Däremot har jag ett litet gissel. Förutom det faktum att jag får en väldigt konstig färg när jag springer (ansiktet blir tomatrött, halsen gul och nedanför det är det rött igen) så svettas jag jättemycket. Och det är väl inget konstigt egentligen, det jobbiga är att byxorna verkligen suger åt sig svetten! Det har varit lugnt innan, det värsta torkar upp innan jag cyklar hem, men när jag sprungit så länge idag och tränat hårt så såg det fortfarande ut som jag kissat på mig. När jag väntade vid ett övergångsställe precis vid gymmet så fick uppenbarligen några smågrabbar (i 10-12-årsåldern) syn på det, och gjorde nån form av läte följt av "du kanske ska torka stjärten!" Eh. Tack för upplysningen liksom. Välkomna tillbaka när ni är torra bakom öronen.

Nå. Kanske måste köpa ett par nya byxor igen då. Problemet är att båda de senaste två paren jag köpt haft samma tendenser, hur ska man hitta ett par byxor som INTE gör att man ser ut som man kissat på sig?!