Imorgon bitti har jag genomlevt en hel vecka, och jag hade aldrig trott att det skulle vara så här enkelt! Faktiskt! Jag trodde att det skulle bli slitigt, och visst har det varit en del pysslande och pusslande i helgen, men det gick förvånansvärt smidigt.
Har också upptäckt att man kan tycka att det är jättenajs att lukta på saker man tycker är sjukt gott utan att nödvändigtvis behöva sätta i sig det. Visst kunde det ha varit trevligt att käka kardemummamuffins... men jag behövde inte!
Sent i fredags kväll var mina gäster uppenbarligen akut hungriga och vi lagade mat. Efteråt plockade jag ihop efter dem och skulle kasta den tomma pastapåsen - och nån minut senare kom jag på mig själv med att ha stoppat ner händerna i den och plockat ut de sista överblivna spagettiresterna och stoppat in dem i min egen mun! Hur hände det?! Återigen, den extremt starka instinkten att äta, att stoppa saker i munnen. Bisarrt. Sjukt. Jag kom på mig själv i tid och avbröt hela processen och spottade ut makaronerna. Är också nöjd över mig själv för att jag sagt nejtack till allt godis och sånt jag blivit erbjuden i helgen, jag har hållit mig extremt disciplinerad och duktig.
Däremot har jag insett att jag också skapat mig en stark instinkt att vilja väga mig, eller kanske snarare ett kontrollbehov gällande vikten vilket kanske inte är helt konstigt. Har dock väldigt resolut stoppat in vågen i skåpet och tänker fortfarande lämna den där fram till 1 maj. Imorgon tänker jag dock mäta mig och se om det hänt nånting.
Följ våra vedermödor och plågor i gymmet och i livet, och se hur vi lyckas med vår mission att bli fit and gorgeous.
måndag, mars 30, 2009
söndag, mars 29, 2009
Se mig springa...
Här kan man se mitt resultat från loppet och inom ett par dagar ska det tydligen komma upp videos på mig... Haha...
Halvmaran nästa?
I ett fantastiskt lyckorus kom jag nu hem till lägenheten. En mil avklarad, första gången jag någonsin sprang den sträckan - och detta på den (för mig) fantastiska tiden ~59 minuter!!! Timade varannan kilometer och det blev följande (ungefärliga) tider:
0-2km: 12min 10s
2-4km: 12min 8s
4-6km: 12min 8s
6-8km: 11min 54s
8-9km: 5min 42s
9-10km: ~5min
Sista två kilometrarna timade jag varje, men när jag sprang i mål var jag så fokuserad och sen supertrött att jag glömde stanna tiden innan jag redan gått runt nån minut. Dock stod tiden på målet på ~59min 45s, och jag kom inte iväg förrän det gått nästan en minut!!
Fatta FEMTIONIO MINUTER! Jag! Som aldrig sprungit så långt i sträck förut! :D
Jag ska inte sträcka mig så långt som att säga att jag inte var trött direkt efteråt, för det var jag, men efter 10-15 minuter skuttade jag fram igen =) Underbart!
Stockholm halvmaraton vore trevligt, men det är den 12 september vilket är ett himla olämpligt datum =( Så det får bli nästa år istället! Nu ser jag fram emot resten av säsongens lopp, ska hinna med så många som möjligt =)
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -12 kg (slutmålet)
*Gamla mål:
15/3 Vikt -6kg - Ej uppnått. Resultat: -5,5kg
x/x Vikt -6kg - Uppnått den 28/3!!
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål: under 1,5h, helst under 1h 15min. Resultat: ~59minuter!!!
0-2km: 12min 10s
2-4km: 12min 8s
4-6km: 12min 8s
6-8km: 11min 54s
8-9km: 5min 42s
9-10km: ~5min
Sista två kilometrarna timade jag varje, men när jag sprang i mål var jag så fokuserad och sen supertrött att jag glömde stanna tiden innan jag redan gått runt nån minut. Dock stod tiden på målet på ~59min 45s, och jag kom inte iväg förrän det gått nästan en minut!!
Fatta FEMTIONIO MINUTER! Jag! Som aldrig sprungit så långt i sträck förut! :D
Jag ska inte sträcka mig så långt som att säga att jag inte var trött direkt efteråt, för det var jag, men efter 10-15 minuter skuttade jag fram igen =) Underbart!
Stockholm halvmaraton vore trevligt, men det är den 12 september vilket är ett himla olämpligt datum =( Så det får bli nästa år istället! Nu ser jag fram emot resten av säsongens lopp, ska hinna med så många som möjligt =)
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -12 kg (slutmålet)
*Gamla mål:
15/3 Vikt -6kg - Ej uppnått. Resultat: -5,5kg
x/x Vikt -6kg - Uppnått den 28/3!!
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål: under 1,5h, helst under 1h 15min. Resultat: ~59minuter!!!
Oh yeah!
Idag nådde jag mitt mål på -6kg!!! Äntligen! Närmsta veckan blir mycket fokus på att kunna hålla den vikten. Håll tummarna!
Om 9 timmar blir det en mil. Jajjemen.. Så kan det gå om inte haspen är på och vad man nu mer säger. Håll alla tummar ni har även för detta, så att ni får höra av mig igen ;)
Om 9 timmar blir det en mil. Jajjemen.. Så kan det gå om inte haspen är på och vad man nu mer säger. Håll alla tummar ni har även för detta, så att ni får höra av mig igen ;)
lördag, mars 28, 2009
Give me more!
På söndag - imorn - är det dags. Shit, bara en dag kvar...
Inga föreläsningar i torsdags och jobbade på kvällen. Joggade strax efter lunch men skulle träffa Maja och var sen så det blev bara strax under 4km. Tog ~25 minuter, kändes helt okej! Alltid skönt att ha rört på sig under dagen, saker känns så mycket lättare! Tyvärr drack jag väl för lite vatten precis efteråt, satt med huvudvärk hela kvällen på jobbet.
Blev utmanad torsdags kväll av Kicki, ska springa Tjurruset i oktober! =) alltså ännu en utmaning att lägga till på listan - jättebra!
Dessutom påbörjades mina simlektioner med Dani igår! Målet där är att bli bra, eller iallafall bättre, på crawl för att kunna simma effektivt. Jag tyckte att passet igår (hon hade varit ambitiös och skrivit ett helt program!) var rätt jobbigt, men då skippade vi ändå en hel del grejer. Jag var liksom trött redan efter teknikövningarna... ;) Men summa summarum så simmade vi nog kanske en kilometer iaf, med diverse pauser och instruktioner, och höll på i nästan en timma. Nästa lektion blir om ett par veckor, innan det ska jag ha hunnit träna ett par gånger själv också.
Och snart kommer det bli cykelväder ute! Yes!
Då så. We're getting there! Strax iväg på nytt veckomöte!
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmålet: <1,5h.
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
x/x - Vikt -6kg
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -12 kg (slutmålet)
*Gamla mål:
15/3 - Vikt -6 kg - Resultat: -5,5kg!
Inga föreläsningar i torsdags och jobbade på kvällen. Joggade strax efter lunch men skulle träffa Maja och var sen så det blev bara strax under 4km. Tog ~25 minuter, kändes helt okej! Alltid skönt att ha rört på sig under dagen, saker känns så mycket lättare! Tyvärr drack jag väl för lite vatten precis efteråt, satt med huvudvärk hela kvällen på jobbet.
Blev utmanad torsdags kväll av Kicki, ska springa Tjurruset i oktober! =) alltså ännu en utmaning att lägga till på listan - jättebra!
Dessutom påbörjades mina simlektioner med Dani igår! Målet där är att bli bra, eller iallafall bättre, på crawl för att kunna simma effektivt. Jag tyckte att passet igår (hon hade varit ambitiös och skrivit ett helt program!) var rätt jobbigt, men då skippade vi ändå en hel del grejer. Jag var liksom trött redan efter teknikövningarna... ;) Men summa summarum så simmade vi nog kanske en kilometer iaf, med diverse pauser och instruktioner, och höll på i nästan en timma. Nästa lektion blir om ett par veckor, innan det ska jag ha hunnit träna ett par gånger själv också.
Och snart kommer det bli cykelväder ute! Yes!
Då så. We're getting there! Strax iväg på nytt veckomöte!
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
29/3 - Premiärmilen 10km. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmålet: <1,5h.
27/5 - Vårruset 5km. Ambitionsnivå: 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
17/10 - Tjurruset 10km. Ambitionsnivå: får se efter Premiärmilen.
x/x - Vikt -6kg
x/x - Vikt -9 kg
x/x - Vikt -12 kg (slutmålet)
*Gamla mål:
15/3 - Vikt -6 kg - Resultat: -5,5kg!
torsdag, mars 26, 2009
Day 3
Var ute på promenad i vårsolen idag medan tvätten var igång i tvättstugan. Det var jätteskönt, men ovant i benen att gå på ojämna skogsvägar. Min överrörlighet i knälederna gjorde utslag flera gånger, det är nog ett tecken på att de inte fått så mycket träning på sistone.
Annars går allt fortfarande mycket bra. Helgen närmar sig, vet fortfarande inte riktigt hur det ska funka med alltihop. Har dessutom en huvudvärk från helvetet samt vätskebrist antar jag. Workin' on it.
Annars går allt fortfarande mycket bra. Helgen närmar sig, vet fortfarande inte riktigt hur det ska funka med alltihop. Har dessutom en huvudvärk från helvetet samt vätskebrist antar jag. Workin' on it.
onsdag, mars 25, 2009
Day 2
Andra dagen, och det här går ju som en dans! Enda problemet är att det tar mig toklång tid att äta. Men det får jag stå ut med. Den stora prövningen kommer att bli i helgen, av olika anledningar.
Idag insåg jag hur starka instinkter man har. Först var jag på Huset precis vid lunch, och alla satt och käkade eller gjorde i ordning mat. Någon hade skurit upp frukt och lagt på ett fat och min kropp verkligen instinktivt drog sig ditåt innan jag insåg det och smällde till mig själv (högst bildligt). På vägen hem sen så var två unga mammor med deras småbarn (uppskattningsvis runt ett halvår till ett år) med på bussen och för andra gången på en vecka så såg jag en mamma föda sitt spädbarn med ostkrokar. Jag tror i och för sig att de är av en naturell variant, dvs utan den höga fetthalt och sånt som vanligtvis är i ostbågar, och saken med ostkrokar är ju att de smälter i munnen vilket är bra för små barn som inte kan tugga så bra. Men den här instinkten att stoppa saker i munnen... Är det inte ganska bisarrt?
Idag insåg jag hur starka instinkter man har. Först var jag på Huset precis vid lunch, och alla satt och käkade eller gjorde i ordning mat. Någon hade skurit upp frukt och lagt på ett fat och min kropp verkligen instinktivt drog sig ditåt innan jag insåg det och smällde till mig själv (högst bildligt). På vägen hem sen så var två unga mammor med deras småbarn (uppskattningsvis runt ett halvår till ett år) med på bussen och för andra gången på en vecka så såg jag en mamma föda sitt spädbarn med ostkrokar. Jag tror i och för sig att de är av en naturell variant, dvs utan den höga fetthalt och sånt som vanligtvis är i ostbågar, och saken med ostkrokar är ju att de smälter i munnen vilket är bra för små barn som inte kan tugga så bra. Men den här instinkten att stoppa saker i munnen... Är det inte ganska bisarrt?
tisdag, mars 24, 2009
Day 1
Den största åtgärden just nu är att jag förpassat min våg till garderoben, och tänker lämna den där ända till den 1 maj. Då ska det blir en spännande (och förhoppningsvis positiv) överraskning att se vad den visar. Innan dess har jag strikt vägningsförbud. Har också mätt mig på alla håll och kanter för att kunna se om något händer på den fronten.
Idag ligger jag mest hemma i sängen och jobbar med en PM, ska ta en promenad ikväll när jag är klar. Har haft ont i huvudet hela dagen, men vet inte riktigt om det har nånting med något att göra. Förmodligen inte. Annars måste jag säga att jag är förvånansvärt mätt, den största irritationen är att det är så jäkla krångligt att få till saker bra.
Idag ligger jag mest hemma i sängen och jobbar med en PM, ska ta en promenad ikväll när jag är klar. Har haft ont i huvudet hela dagen, men vet inte riktigt om det har nånting med något att göra. Förmodligen inte. Annars måste jag säga att jag är förvånansvärt mätt, den största irritationen är att det är så jäkla krångligt att få till saker bra.
måndag, mars 23, 2009
Continuation...
För övrigt, för att fortsätta på diskussionen med syrran: Jag kan mycket väl tänka mig att hjälpas åt, att peppa och stötta, men det blir inga points. ViktVäktarna är helt fel ute från mitt perspektiv. Såvida de inte har ändrat saker radikalt så säger de t.ex. att man kan äta hur mycket potatis man vill, vilket är helt åt skogen. Det som är hemligheten bakom allt är att man ska konsumera mer än vad man får i sig. Potatis innehåller mängder av kolhydrater, och varje potatis innehåller kalorier. 200 kcal kolhydrater är lika illa som 200 kcal fett, om inte värre. Särskilt som potatis är snabba kolhydrater. Ja whatever, potatisen är bara en manifestation av vad jag tycker är fel i systemet. Det fungerar inte för mig, jag kommer inte att testa.
På onsdag får jag lön och studielån. Då ska jag köpa Friskiskort.
På onsdag får jag lön och studielån. Då ska jag köpa Friskiskort.
Jag har svåra aversioner mot människor som är ljuva och väna
Det finns få människor jag tycker så illa om som de som behandlar mig som om jag inte fattar saker. När det gäller viktfrågor och mat så finns det få saker jag inte vet, det är inte det det handlar om. Det är inte kunskapen det är fel på. Det sitter i huvudet.
Jag råkade hamna på nån form av introduktionsskit idag, och det var inte alls vad jag hade tänkt. Framför allt var tanten en jävla jobbig en som behandlade mig som om jag var fem och skulle lära mig att man blir tjock av godis. De två blonda brudarna som var med verkade fascinerade trots detta. Hela stället kändes som att vara tillbaka på lågstadiet, och jag skulle allvarligt rekommendera dem att anlita en grafisk designer som kunde uppdatera deras material.
För att sammanfatta: Jag kommer inte gå dit igen mer än när det är absolut nödvändigt. Jag har inget förtroende för tanten.
Hur som helst. Imorgon börjar jag med en sak. Kommer inte skriva vad det handlar om, men ni ska få veta de eventuella effekterna.
För övrigt. Det där med att det sitter i huvudet. Det kan bli så att ni få stackare som läser den här bloggen (främst mamma) kommer få läsa en del om det här med det mentala. Bisarrt nog känns det bättre att skriva om det här än på min egen blogg. Kanske för att inte min lärare (!) läser här... Vi får se.
Jag råkade hamna på nån form av introduktionsskit idag, och det var inte alls vad jag hade tänkt. Framför allt var tanten en jävla jobbig en som behandlade mig som om jag var fem och skulle lära mig att man blir tjock av godis. De två blonda brudarna som var med verkade fascinerade trots detta. Hela stället kändes som att vara tillbaka på lågstadiet, och jag skulle allvarligt rekommendera dem att anlita en grafisk designer som kunde uppdatera deras material.
För att sammanfatta: Jag kommer inte gå dit igen mer än när det är absolut nödvändigt. Jag har inget förtroende för tanten.
Hur som helst. Imorgon börjar jag med en sak. Kommer inte skriva vad det handlar om, men ni ska få veta de eventuella effekterna.
För övrigt. Det där med att det sitter i huvudet. Det kan bli så att ni få stackare som läser den här bloggen (främst mamma) kommer få läsa en del om det här med det mentala. Bisarrt nog känns det bättre att skriva om det här än på min egen blogg. Kanske för att inte min lärare (!) läser här... Vi får se.
Early one morning, just as the sun was rising
Just kommit tillbaka från en morgonrunda med Anja! 5 km, strax under 35 minuter. Känns toppen, jag är inte död och det här var mitt första utomhuspass för året - det snöade inatt... När jag var tvungen att gå upp ville min kropp inte alls, men nu känner jag mig som queen of the world. En svettig sådan dock. Stretching och dusch coming up, sedan skola hela dagen!
söndag, mars 22, 2009
I do, I do!
Jag tror på viktväktarna. Syster skrev:
Olika saker fungerar för olika personer. Vissa personer klarar viktnedgång själva, vissa gör det inte. Jag tycker viktväktarna är bra för man får ett stöd längs vägen. Jag hade till exempel personligt möte igår, efter att ha bett om det, för att diskutera min framtida viktutveckling. Jätteskönt att ha nån att snacka med, någon som kan peppa en och skälla lite när man inte sköter sig. Jag skulle helst ha någon att gå dit med så att man kan stötta och peppa varandra, det skulle göra det hela lite roligare.
Men jag är stolt över mig själv, att jag gått till mötena varje vecka. Även när jag haft en dålig matvecka, även när jag gått upp i vikt, även när jag är så bakis att jag egentligen skulle vilja ligga i sängen i flera timmar till. Då släpar jag mig ändå dit på lördagförmiddagen och väger in mig, får veckomaterialet, får höra peppande historier, får tankeställare.
För mig är det värt det. Det är värt varenda öre för jag har gått ner i vikt och kommer fortsätta göra det och jag har lärt mig massor om vilken mat som funkar för mig. Så är det.
Så jag fortsätter räkna points.
"Det får stå för var och en vad den gör, vi är vuxna, men jag ägnar mig inte åt att räkna points"Absolut, men jag räknar points.
Olika saker fungerar för olika personer. Vissa personer klarar viktnedgång själva, vissa gör det inte. Jag tycker viktväktarna är bra för man får ett stöd längs vägen. Jag hade till exempel personligt möte igår, efter att ha bett om det, för att diskutera min framtida viktutveckling. Jätteskönt att ha nån att snacka med, någon som kan peppa en och skälla lite när man inte sköter sig. Jag skulle helst ha någon att gå dit med så att man kan stötta och peppa varandra, det skulle göra det hela lite roligare.
Men jag är stolt över mig själv, att jag gått till mötena varje vecka. Även när jag haft en dålig matvecka, även när jag gått upp i vikt, även när jag är så bakis att jag egentligen skulle vilja ligga i sängen i flera timmar till. Då släpar jag mig ändå dit på lördagförmiddagen och väger in mig, får veckomaterialet, får höra peppande historier, får tankeställare.
För mig är det värt det. Det är värt varenda öre för jag har gått ner i vikt och kommer fortsätta göra det och jag har lärt mig massor om vilken mat som funkar för mig. Så är det.
Så jag fortsätter räkna points.
You've gotta run, run as fast as you can
Sådär ja, då har jag tränat igen. Efter min 5km-tur förra veckan vart det på grund av fester inga löpturer mer innan semester = dåligt. Fredagens pass sket sig för att jag förberedde för min egen fest. Söndagens pass försvann då jag var S Å S J U K T B A K I S att jag låg i sängen till 14 - skulle åka till UK klockan 18...hade inte packat än...
MEN, skam den som ger sig!
Sprang 4,5 km igår, fick inte springa mer eftersom det var en tjej som ville ha löpbandet... =( Men så är det, man ska visa respekt. Egentligen får man bara använda motionsmaskinerna typ 15minuter (uppvärmning) så jag är glad att jag kunde springa såpass länge iallafall.

Halvvägs (till 5km, som var tanken att springa) var jag uppe på 13 minuter, lutade alltså åt en ganska bra tid.

Slutade på 4,5km på 23 minuter, vilket känns toppen. Kunde väl knappt gå efteråt för jag var så satans trött i benen, men jag körde ett lite annorlunda upplägg den här gången. "Värmde upp" nån minut på 8km/h, sen körde jag 12km/h resten. Varannan gång det var 100 meter, och varannan gång 200m, kvar till en halvkilometer så körde jag på 15km/h istället. Lite spurt så att jag dels tog mig snabbare fram och dessutom pressade mig själv lite mer =)
Kändes bra, men hur det ska gå med en mil när jag är död efter 5km vete fan. En vecka kvar nu.
Har ett nytt delmål! Anmälde mig via jobbet till Vårruset den 27 maj! 5km bara, så det ska nog gå lätt efter att (förhoppningsvis) ha tagit ett mil-lopp ;)
Och annars då?
Jag lyckades inte med mitt mål på -6kg, men landade på -5,5kg den 14/3. Sen åkte jag till UK på semester och släppte allt för ett tag. Resultatet på invägningen igår; +1,3kg mot veckan innan. Fortfarande -4,2kg från startvikten dock, that's fab!
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
15/3 - Vikt -6 kg - Lyckades inte, men iallafall -5,5kg!!
29/3 - Premiärmilen. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål, 10km <1,5h.
27/5 - Vårruset. Ambitionsnivå: 5km på 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
x/x - gå ner ~12 kg
MEN, skam den som ger sig!
Sprang 4,5 km igår, fick inte springa mer eftersom det var en tjej som ville ha löpbandet... =( Men så är det, man ska visa respekt. Egentligen får man bara använda motionsmaskinerna typ 15minuter (uppvärmning) så jag är glad att jag kunde springa såpass länge iallafall.
Halvvägs (till 5km, som var tanken att springa) var jag uppe på 13 minuter, lutade alltså åt en ganska bra tid.
Slutade på 4,5km på 23 minuter, vilket känns toppen. Kunde väl knappt gå efteråt för jag var så satans trött i benen, men jag körde ett lite annorlunda upplägg den här gången. "Värmde upp" nån minut på 8km/h, sen körde jag 12km/h resten. Varannan gång det var 100 meter, och varannan gång 200m, kvar till en halvkilometer så körde jag på 15km/h istället. Lite spurt så att jag dels tog mig snabbare fram och dessutom pressade mig själv lite mer =)
Kändes bra, men hur det ska gå med en mil när jag är död efter 5km vete fan. En vecka kvar nu.
Har ett nytt delmål! Anmälde mig via jobbet till Vårruset den 27 maj! 5km bara, så det ska nog gå lätt efter att (förhoppningsvis) ha tagit ett mil-lopp ;)
Och annars då?
Jag lyckades inte med mitt mål på -6kg, men landade på -5,5kg den 14/3. Sen åkte jag till UK på semester och släppte allt för ett tag. Resultatet på invägningen igår; +1,3kg mot veckan innan. Fortfarande -4,2kg från startvikten dock, that's fab!
ERIKAS MÅL & UTMANINGAR:
15/3 - Vikt -6 kg - Lyckades inte, men iallafall -5,5kg!!
29/3 - Premiärmilen. Ambitionsnivå: ta mig runt utan att dö. Tidsmål, 10km <1,5h.
27/5 - Vårruset. Ambitionsnivå: 5km på 25 minuter.
1/6 - Tagit järnmagistern. Delresultat: 10/3 - 1000m bröstsim.
x/x - gå ner ~12 kg
torsdag, mars 19, 2009
WW, nej tack.
Sen vill jag bara tillägga att jag inte tror på det här med ViktVäktarna, varför det aldrig skulle falla mig in att sänka min värdighet så lågt att jag skulle gå på ett möte med dem. Det får stå för var och en vad den gör, vi är vuxna, men jag ägnar mig inte åt att räkna points.
What if?
Okej, jag har haft massor av insikter idag, mest åt det jobbiga hållet, varför jag imorgon kommer att ta ett nytt grepp, testa en ny sak. Jag vet inte än om det är nåt för mig, vi får se.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)