fredag, januari 11, 2013

L: Status

För att ge nån sorts lägesuppdatering förresten, så käkar jag LCHF sen 2,5 år tillbaka. Har slarvat mycket senaste... 2 åren? :P Men också skärpt mig i perioder. Dock slarvat så pass mycket att jag gått upp hälften av det jag gick ner hösten/våren 2010-2011 (totalt gick jag ner drygt 20 kg då).

Målet för det här året är -20 kg (totalt -30 kg sen jag startade med LCHF blir det då), varav -10 kg fram till midsommar. Har också satt som mål att jag inte ska trilla av vagnen alls på hela året, så det här året ska bli 100% LCHF. Är hyfsat strikt för det mesta, men unnar mig att vara något mer liberal vissa dagar.

Den här gången har jag också tagit mått på mig själv, så jag inte stirrar mig blind på vågen. Har som mål att bara väga mig varannan vecka för att försöka släppa mitt vågberoende, hittills har det gått sådär men jag ger det en liten avvänjningsperiod.

Ska försöka lägga upp mer genomtänkt träning allteftersom, med hjälp av min alldeles förträffliga, alldeles privata PT. :) Vi börjar med att se vad min fot håller för just nu utan att gör alltför ont.

Inga kommentarer: