måndag, januari 21, 2013

L: Rumpskav!

Idag gick jag till Friskis Gärdet eftersom det bara är några hundra meter från mitt jobb. Väntade till strax efter 18 innan jag gick från jobbet och det var hyfsat okej i gymmet.

Har känt av hälen hela dagen, som det kändes efter att jag fått kortison i den ungefär dvs som om jag går på en liten kudde som gör ont. Kanske inte borde ha tränat av den anledningen, men det känns inte värre nu iaf. Känns dock tydligt idag.

Hur som helst körde jag cykel i samma tempo som sist, vilket känns som ett bra tempo för att orka länge. Så idag ökade jag till 40 min! Läste förvaltningsprocesslagen samtidigt och det gick faktiskt förvånansvärt bra. ;)

Dagens resultat: 40 min cykel, belastning 14, ca 75-80 RPM i snitt, ca 440 kcal. Körde hantlar rakt ut och hittade på nån annan övning för armarna också. Stod på ett ben på mattan 3x30s per fot.

Idag har jag i princip skav mellan benen efter cykeln! Sådär mysigt. Är rätt trött också, men inte tillräckligt egentligen. Inte som den dag då jag skalade när jag gick av cykeln.

Inga kommentarer: