lördag, januari 19, 2013

L: Norrlandssimning

Här uppe i Östersund så har jag varit lite på latsidan, och nu är Isabelle förkyld så det blev inget Friskis alls den här helgen.

Igår gick jag dock i alla fall och simmade på simhallen som ligger typ 100 m bort. Det är en fin och stor simhall med äventyrsbad och utebassäng och grejer. -25 grader och utebad är faktiskt ganska mysigt, det är dock bara en pytteliten bit av innebassängen som går ut liksom. På sommaren är det riktiga utebassänger också. De har också rutschkanor som jag inte vågat mig in i ännu, samt en väldigt mycket varmare liten plaskavdelning för barn som är väldigt najs att relaxa i. ;) Dessutom kan man betala extra och använda utomhusbadtunna och relaxavdelning.

Hur som helst simmade jag totalt 30 min och 1000 m, varav 200 m rygg och resten bröstsim. Brukar ta var 4:e varv rygg för att sträcka ut och få variation. Annars får jag gärna ont i ryggen. Måste ta med mig simglasögon när jag kommer tillbaka nästa vecka, för mina ögon blir inte glada av all klor.

Inga kommentarer: