lördag, januari 12, 2013

E: Hej igen, konstanta träningsvärk, jag har saknat dig!

Lillasyrran kan ju inte vara sämre än storasyrran så nu måste jag också börja skriva här igen...attans...

Skämt åsido så har jag senaste månaden gått och varit sugen på att börja blogga igen så det är kul att Linnea tog tag i det hela. Under hösten spenderade jag och min sambo Simon fyra månader i London, men nu är jag tillbaka i Sverige och Stockholm och åter igång med träningen! Det var ju två år sedan Svettig men frisk-bloggen var aktiv senast, så mycket har hunnit hända sedan dess. Det sista jag skrev var när jag precis avslutat sista delen av TjejKlassikern sommaren 2010. Så hur har min träning sett ut sen sist?

På powerwalk nån gång i somras

Jag tränar på SATS sedan våren 2009 (eller 2010?) tillsammans med min KTH-kompis Daniela och för två år sedan fick jag även med mig Simon till gymmet (och nu har vi äntligen fått ett center i Danderyd!). Jag gillar fortfarande att springa lopp och gör det med (o)jämna mellanrum, ska i mars springa min femte omgång av Premiärmilen!



Daniela, Jia & jag på SATS Stadion under en av våra mindre seriösa träningsstunder


De senaste två åren har jag ridit regelbundet på Kavallerikasern (K1) genom Svenska Blå Stjärnan. Det är motionsridning på lördagar och söndagar och dressyrlektioner på onsdagar och söndagar. Jag fick ganska direkt en plats i ena söndagsgruppen som jag hade i 1,5 år sen, men mer om det får bli i ett separat inlägg!


Jag med syrrans shetlandsponnys, när jag passade dem en månad i somras


Förra våren tränade jag mycket, periodvis 5-6 gånger i veckan medräknat ridningen, och det höll i sig bra utan att sluta som ett klassiskt nyårslöfte. Träningsmängden sjönk något under sommaren som vanligt för att sedan sjunka ner till nästan obefintligt under hösten i London. Vi sprang några korta rundor i parken vid vår lägenhet, men från början av november har jag bara tränat några 10minuters "sjukgymnastikinspirerade" pass hemma (separat inlägg om sjukgymnastik kommer också).

En av de få träningsrundorna i Weavers Fields, East London


Dagarna precis efter att vi landade i Stockholm igen var jag med på en tredagars hoppkurs på K1 och efter julbesöket hos mor & far i Karlstad har jag sen ridit, varit på gymmet eller tränat hemma näst intill varje dag. Bara att kasta sig in igen! Sprang första löprundan i måndags efter exakt två månaders totalt löpuppehåll, jag var trött men belåten efteråt och hade därmed skrapat ihop årets första 6km.

Vår fina packning påväg hem från London...

"Träna hemma" - träningstidning/magasin köpt för ett par år sedan

Har precis kört ett styrkepass hemma i lägenheten men för att detta inte ska bli en hel uppsats får jag avsluta här och återkomma senare. Imorn ska jag på min första träning med Stockholms modern femkamp-klubb K1 SoIK - något som jag definitivt återkommer senare till om varför, vad det är och hur första passet gick! =)

Vi hörs!

Inga kommentarer: