fredag, oktober 30, 2009

Gravity is working against me

Igår bestämde jag mig för att äntligen ta mig till gymmet igen, efter två månaders uppehåll för plugg och Islandsresa och allmän opepp. Jag lyckades med min föresats och åkte till Ringen på vägen hem, och ställde mig på löpbandet med ganska dåligt hopp om att jag över huvud taget skulle klara de första 10 minuterna. Men skam den som ger sig! Jag klarade 10 min på 9 km/h (tänkte att det var bättre att sänka hastigheten något och klara längre tid) utan problem, och sen bestämde jag mig för att gå 10 min och läsa min DN, vilket jag gjorde. Sen sprang jag igen. Insåg att 10 min var för mkt, så jag sprang 5. Bestämde mig för att jag skulle springa bort 500 kcal totalt, vilket kändes oöverkomligt först men jag gav mig fan på det. Gick 3 min, sprang 5 till. Gick 3 min och sprang ytterligare 3 och avslutade med en minut gång. Totalt 23 min löpning på 9 km/h och 17 min gång på 6,5 km/h. Kom upp i nånstans strax över 5 km i distans. När jag gick av löpbandet såg jag ut som en rödbeta. Inte bara som en tomat, utan som en rödbeta. Sen körde jag två maskiner innan jag bestämde mig för att jag nog skulle åka hem istället. Idag kan jag precis som väntat knappt gå. :) Men skönt att komma igång igen och nu ska jag försöka fortsätta träna tre gånger i veckan. Insåg att det var en bra grej att göra det på vägen hem från jobbet, så om jag fortsätter göra det på tisdagar och torsdagar så blir det alldeles lagom.

Insåg också att jag verkligen behövde köpa nya skor, de gamla har jag haft i nästan 10 år och de ger mig ont i både fötter, fotleder och benhinnor. Så idag har jag shoppat springskor!! Yay! Ska testa dem imorgon eller på söndag. :) Köpte också en träningsboll på Clas Ohlson som jag kan träna mage och rygg på när jag inte orkar vänta på alla som hänger vid de maskinerna.

Inga kommentarer: