söndag, juni 07, 2009

Spikmatta

Jag tror förresten inte att jag skrivit nåt om min spikmatta?! Jag har funderat på en ett tag, och eftersom jag har en del problem med ryggen (särskilt i tentaperioder) så tänkte jag att det kunde komplettera naprapatbesöken. Så jag gick och köpte en och har använt den varje dag sen dess - den är helt fantastisk! Jag vet inte hur mycket av det som är placebo, men jag tycker att jag har mycket mindre ont när jag legat på den. De dagar som jag haft riktigt ont i ryggen har det varit extremt avkopplande att ligga på en ett tag och känna hur allt liksom kommer igång och släpper i ryggen. Har också använt den på rumpa/ländrygg ett par gånger, det gör sjukt ont men efteråt har det varit väldigt bra. Så <3 spikmattan!

I förrgår var jag på yoga med Frida. Jag tycker liksom att yoga är lite töntigt, men försöker ändå ge det en chans. När ledaren säger "lägg er ner på mattan och känn att den är ert hem" med en extremt lugn yogaröst, då kan jag liksom inte ta det på allvar. Det är nog ganska nyttigt för mig misstänker jag, även om jag efteråt hade extremt ont i ryggen. Framför allt gav det mig extremt mycket träningsvärk! Jag tycker det är lite konstigt, för man ligger ju bara och sträcker på sig egentligen, ändå var det så illa att jag knappt kunde luta mig mot tunnelbaneväggen igår. :)

Var på Ikea med samma Frida igår, och där köpte jag bland annat deras laptop-kudde/platta som jag tänkte kan vara bra om man är en sån som sitter med datorn i knät mycket (vilket är en bidragande orsak till ond rygg), och hittills har den varit jättebra!

Inga kommentarer: