tisdag, april 14, 2009

Ont i rumpan!!

Idag kom jag äntligen iväg till Friskis på Sveavägen, där jag köpte månadskort och tränade en timme. Tycker det känns dumt att köpa årskortet nu när jag redan vet att jag ska vara borta hela juli och halva juni. Å andra sidan kanske jag ändå är det nästa år igen, vem vet?

Hur som helst. Innan det gjorde jag min premiärtur på min nya cykel! Tack för den, mamma och pappa! Jag cyklade till Sveavägen, tränade och cyklade sedan hem igen. Gissa om jag hade ont i rumpan sista hundra metrarna!! Uj uj. Och då ska vi inte ens prata om vad jag kommer ha när jag sätter mig på den för att åka till skolan imorgon bitti...

Det känns i alla fall bra att komma igång med träningen igen. Idag körde jag 3x15 på de 7 standardmaskinerna, samt värmde upp med 10 min på 9,5 på löpbandet - tidigare har jag alltid börjat med 8-8,5 och sen tagit mig upp till 9, men nu kändes det långsamt så jag körde på 9,5 på en gång. :) Hade nog inte varit nåt problem att köra 10 heller faktiskt. 10 min fick räcka idag, jag måste börja lite lagom faktiskt.

Har också börjat seriöst med vego-GI nu, och har således börjat skriva i min vegetarisk GI-blogg! Idag har jag dock mest varit illamående av det, överdos av ägg måntro?

Inga kommentarer: