söndag, april 19, 2009

Duktig kicka

Rumpan har fått vila en dag från cykeln igår, och hela kroppen har fått vila från gymmet i tre dagar. Idag gjorde det inte alls farligt ont i rumpan när jag satte mig på cykeln igen, det gick över väldigt fort. Gymmet var segt dock, framför allt löpbandet och jag är så himla beroende av att få rätt löpband för på Friskis Sveavägen finns det två och det ena är jättedåligt och jag kan inte alls springa på det. Det liksom hakar sig om man inte springer exakt mitt på bandet. Sprang dock totalt 12 minuter idag på 9.5 (första minutrarna på 10.0) med ett par minuters gång däremellan samt byte av löpband. Körde 3x15 på maskinerna.

Jag har faktiskt bara åkt tunnebana/buss två gånger den här veckan! Den enda turen jag gjort på t-banan/buss var till Tyresö och tillbaka, det är lite väl långt att cykla dit eller åtminstone tar det väääldigt lång tid så det får bli nästa gång istället i så fall. Om jag ens hittar dit själv.

Maten däremot har det blivit si och så med. Har inte orkat/haft tid att laga mat, och när jag gjort omelett mår jag alltid illa efter. Så jag har köpt mat när jag varit i skolan, men ansträngt mig för att köpa hyfsat GI-bra mat. Tyresö-dagen däremot gick det sämre, då käkade jag pizza med Micke och Fredrik, men jag tycker att det är ursäktat. Har heller inte fallit dit och ätit godis, när jag varit sugen på något har jag köpt nötter eller torkad frukt/färsk frukt. Idag har jag köpt naturgodis med övervikt på nötter, och jag ska försöka att inte sätta i mig allt på en gång utan spara det några dagar. Idag ska jag faktiskt laga mat ordentligt så att det räcker för hela den kommande veckan. Har varit på Ica i Norrtull och handlat (blir lite väl dyrt att handla allt på Ica Nära på Lappis) och köpt på mig så det ska räcka tills studielån & lön kommer på fredag. I och för sig har jag massor i skafferiet också, men där är det så mycket kolhydrater så det tänker jag inte röra. :)

Inga kommentarer: