torsdag, april 02, 2009

Day 10

Igår var riktigt jävla slitigt. Var på RFSL:s firande av att den könsneutrala äktenskapsbalken gick igenom, och de bjöd dels på bröllopstårta men framför allt bjöd de också på chokladpraliner - och däribland på min stora favorit som jag inte hittat någon annanstans än i Bryssel! ÅÅÅÅH!! Det var vidrigt. Men! Jag klarade det! Det enda jag tillät mig avbryta med var att jag smakade en pytteliten bit vit choklad från tårtan, enbart för att kunna säga att jag faktiskt var med och åt av bröllopstårtan just det här historiska tillfället.

På vägen hem insåg jag också hur desperat jag saknar vissa saker, och det gjorde nästan ont. Jag kunde känna alla smaker i munnen som jag saknar, allt gott. Jag föll dock inte till föga för det heller. Än är det långt till maj.

Inga kommentarer: