onsdag, april 08, 2009

Dag 16

De senaste dagarna har jag enbart, och då menar jag nästan uteslutande och det trots att jag läst 160 sidor avtalsrätt också, tänkt på mat. Idag har jag dessutom gått runt och frusit som en isbit och jag antar att mamma har rätt i att det beror på extremt lågt kaloriintag, plus att jag haft omväxlande ont i magen och varit hungrig, trots att jag gjort allt som jag ska. Jag bestämde mig för att det fick räcka nu. I alla fall den rena fasen. Det hann visserligen bara bli -6,4 kg, men om jag fortsätter ordentligt så ska det nog fortsätta även när jag kommer upp i kaloriintag. Nu går jag över till att kombinera, och aldrig har jag väl hetsätit en morot så desperat som idag! Vilken befrielse att få tugga igen! Jag har också tänkt att så smått starta en till blogg som skall vara en ren matblogg, som jag tycker kommer fylla ett bra syfte eftersom jag upplever att det finns en enorm brist på vegetarisk GI-mat, eller i alla fall tips och recept. För GI tänker jag gå över till nu så sakta. Jag längtar verkligen efter äggröra, nåt som jag aldrig trott att jag skulle göra. Gjorde äggröra själv för första gången i somras nån gång och insåg hur jäkla enkelt det är. Så i den nya bloggen ska jag prata vego-GI och lägga in bilder på allt jag gör. Fota kan jag ju åtminstone.

Inga kommentarer: