måndag, augusti 11, 2008

v.33-40" eller "Vart tog september vägen?"

Well, vad ska man säga? Det är oktober, helt plötsligt. Vad har hänt sen sist? Och när är ens "sist"? Sist jag skrev nåt här var den 10 augusti, vilket är nästan två månader. Vad har jag gjort sen sist?

v.33 -- 11-17 augusti
Måndag
: jogging 25minuter.
Resten av veckan inget. Stukade till foten (spricka?) på onsdagen och blev förkyld lördag söndag.

v.34-40 -- 18 augusti - 5 oktober
Sen var det kört. Två tunga förkylningar i rad på tre veckor sen absolut ingen motivation och
mycket fester i skolan under mottagningsperioden. Sen har min velighet gjort att jag inte kunnat bestämma var jag ska köpa träningskort och sådär, så tiden har runnit på...

Men, nu kanske våra läsare undrar vad som hände med Bellmanstafetten den 13 september? Jomenvisst, nog sprang jag alltid! Jag hade som bekant inte sprungit på en månad och räknade med en tid på ungefär 40-45 minuter. Gissa om jag och mina lagkamrater var förvånade (speciellt Mia som skulle springa nästa sträcka) när jag kom knatande in mot mållinjen på under 30 minuter?!?!?! Jag är så himla imponerad över mig själv att jag nästan ger mig själv diplom.

Och, mina damer och herrar, idag var jag första gången varit på Friskis&Svettis här i Stockholm. Har beslutat att det är där jag ska träna, (alternativt dit jag ska donera mina pengar för att sedan inte använda mitt kort mer...) och det känns toppen. Passande också med tanke på bloggnamnet, man kanske ska försöka bli sponsrad?! Just kiddin...
Jag cyklade iallafall hemifrån kvart i tio - och oj vad det regnade. Det är ordentligt höstväder utomhus just nu och det drabbade mig rakt i ansiktet. Funderade hela vägen till Gärdet om det var beslutsamhet eller bara dumhet att cykla i det vädret...
Med på passet (basjympa på F&S Gärdet) var jag, några 50-åriga kontorsdamer samt Östermalms hurtiga pensionärer. And you know what?! I like it! Jag log och småskrattade under nästan hela passet. Nog för att det delvis var åt situationen att det var jag och folk mor- och farföräldrar, men mest för att jag hade roligt.
Till och med när jag inte kunde koordinera armar och ben i de enklaste rörelserna log jag, på de flesta andra ställen skulle jag blivit arg och stressad av det för att jag inte vill se dum ut. Men inte nu. Befriande känsla.
Friskis&Svettis, I'm all yours!


:( Jag har varken tränat eller uppdaterat bloggen sedan början/mitten av augusti....toksämst.

:) Jag cyklar varje dag till skolan och klarade ett helt 5km lopp utan att ha sprungit på en månad! Och nu har jag ju kommit iväg och tränat! Trots världens tristaste väder.

Inga kommentarer: