måndag, juni 23, 2008

Ibland tränar jag faktiskt lite

(1/6: 15 armhävningar (på knä so far, för klen för att klara annars), 15 raka situps, 20 min kvällspromenad.)
(Rapporteringen har blivit flyttad till nya inlägg den 20/7, läs den dagens inlägg för info)

Generellt är att de dagar jag jobbar cyklar jag hemifrån till Kaknästornet, vilket är en tur på ca. 30 minuter. Vet inte vilken distans, det är svårt att avgöra med min jävla idiot-cykel som jag snarast måste byta ut.
Måste försöka promenera oftare och längre, och de dagar jag inte jobbar borde jag ändå försöka ta en cykeltur ungefär motsvarande den vanliga. Fler dagars styrkeövningar vore bra, får försöka motivera mig bättre... Sen ska jag försöka komma igång mer med joggandet.

Skulle vara bra med en personlig tränare eller något i den stilen, nån som tjatar lite på mig och som jag ansvarar mot mer än mig själv. Har ingen som helst respekt för mig själv (a.k.a. dålig självdiciplin), det syns tydligt de dagar jag har nåt "hinder" (som midsommar, då hade jag kunnat träna mer...) så nån som springer efter med piska när jag är dum och lite godis när jag är duktig vore toppen.

Inga kommentarer: