fredag, juni 06, 2008

Here we go again

5 månader sedan någon av oss skrev sist. Nu är det dags igen.

Utgångsläge? Jämfört med när jag vägde som minst i somras/höstas så är jag väl på +5 kg eller nåt sånt igen, jämfört med när jag började gå ner i vikt för 1½ år sedan så är jag på -12 ungefär.

Den senaste tiden? Det har varit si och så med träning de senaste månaderna. Under min sejour i Bryssel så tränade jag ki-box på Friskis&Svettis då och då vilket var jätteroligt. Sen flyttade jag hem igen och satte igång med att simma några veckor. Den 20 maj fick jag veta att Friskis var gratis hela maj - typiskt! Jag hann bara träna en enda gång - jag både simmade och gymmade samma dag och blev följdaktligen sjukt trött - sen fick jag en rejäl förkylning som först gav halsont och sår i halsen i en vecka, och sedan snuva en vecka. Sen åkte jag till mina föräldrar, och här är vi nu.

Förutsättningar? Igår satte jag igång igen, och starten var att jag köpte ett terminskort på Friskis. Nu har jag absolut inget att skylla på, och hela hösten när jag kommer ha det tight ekonomiskt så har jag åtminstone gymkortet kirrat och kan inte skylla på pengarna.

Mål? Delmålet är att jag helst ska ned till -20 kg (räknad från januari -07) till Pride, vilket innebär -7,9 fram till 25 juli. Ett ganska högt satt mål, men man kan alltid försöka. På längre sikt vill jag gå ned ytterligare minst 5 kg utöver det.

Morot? När jag gått ned mina 7,9 kilon och nått 20-kilosgränsen ska jag göra en tatuering. Nu vet jag ju ungefär vad jag vill ha för nån, så då kan jag visualisera det. Fab!

Plan? Vi får se. Jag var och tränade igår och började lite försiktigt när det gällde konditionsträningen i alla fall, men la på rätt mycket på vikterna utan att tänka så mycket på det egentligen. Konsekvensen är att jag är galet seg idag och kommer ha extrem träningsvärk imorgon. Men jag tänker träna imorgon igen, då kanske det går över.

Jag är pepp i alla fall!

Inga kommentarer: