söndag, december 30, 2007

Så var 2007 slut!

Det här har varit ett väldigt bra år om man ser till min hälsa. Här kommer en sammanfattning av prestationerna när det kommer till viktminskning.

Så här har min vikt månadsvis sett ut:
Januari -4,4 kg
Februari -5,5 kg
Mars -0,2 kg
April -2,7 kg
Maj/juni -1,1 kg (jag slarvade med vägning en period, därav ihopslagningen)
Juli -0,5 kg
Augusti -1,8 kg
September -1,5 kg
Oktober +1,7 kg
November +2,6 kg
December -1 kg
Totalt: -14,4 kg

Även om det varit dåligt de sista månaderna på året, så kan man väl inte vara annat än nöjd antar jag?

När det gäller träningen så har den gått upp och ner. Jag började väldigt hårt i januari och februari, vilket även syns på vikten. Efter det var jag i en inte helt hälsosam relation vilket återspeglas i både min fysiska och psykiska hälsa och jag pallade inte riktigt med. Dessutom trivdes jag inte på jobbet. Framåt sommaren tränade jag rätt hårt igen, men det gick lite upp och ner. När hösten kom och jag började på nytt jobb och köpte Friskiskort, så kom jag igång igen på riktigt och slog nya distans- och orkrekord - 5 km! 40 minuter på löpbandet! Sen kom hösten och allting blev väldigt stressigt och jobbigt och det första som fick stryka på foten var träningen - och med det kom resultatet genom sämre både fysisk och psykisk hälsa.

Inför år 2008 satsar jag på att ta hand om mig själv igen, både min kropp och min själ och ta hand om det jag har så länge jag har det.

Sammanfattningsvis tycker jag att jag har all anledning att vara nöjd med 2007 och jag hoppas att det bara ska vara början!

Inga kommentarer: