fredag, juli 06, 2007

Skit också

Har haft en dålig period på sistone. Känner mig jättetjock och ful och allt fläsk hänger åt alla håll. Vågen står verkligen STILLA, den har inte rört sig ett hekto varken uppåt eller nedåt (utom den dag då jag åt dåligt, men dagen efter var det tillbaka på den gamla nivån igen) på hela veckan. Jag är jättefrustrerad. Detta trots att jag tränat rätt hårt 3 av 5 dagar och inte ätit mer än miniminivån för att få i mig alla näringsämnen jag behöver. Jag fattar inte vad felet är. Så snabbt byggs inte muskler att det kompenserar den eventuella viktminskning som annars skulle ha skett om jag inte hade tränat. Jag kan inte träna mer heller, jag var tvungen att vila igår pga träningsvärk och idag är jag jättejättetrött och har total brist på lust och motivation. Det är jättejobbigt, för jag ser mig själv i spegeln och ser bara ett berg. Det är väl lite så att i de perioder då jag gått ner mycket så har jag sett så intensivt att det går nedåt, men så fort det planar ut eller hjärnan hinner ikapp så känns det som att det aldrig skett nån skillnad. Jag vet att det var så här för ett par månader sedan också. Men nu har jag gått upp över ett kilo sedan lägstavikten (konfirmationslunchen i söndags var verkligen inte bra) och har landat på -13,2 kg, och därifrån händer nu ingenting. Vad ska jag göra? Jag trivs inte alls med mig själv just nu, jag går bara runt och är deppig.

Inga kommentarer: