tisdag, juli 03, 2007

Don't expect me to look good doing it

Jag är bitter, min cykel är trasig. Jag vet inte om och hur jag kommer överleva. Nu måste jag åka buss igen. Skit ock.

Idag åkte jag 2 timmar tidigare från jobbet, tog ett informellt möte med Alex, fikade med Sofie och stressade sen hem, bytte om och for iväg igen till Tantolunden, för att vara med på mitt första Friskis&Svettis-pass för i år. Förra året var jag bara på ett enda. Nu får man dock stämplar i ett utepass-pass, som sen kan användas för motsvarande antal innepass innan septembers utgång.

Hela den här grejen med Friskis-pass är så intressant, det är spännande med gruppsykologi och den här grejen att det är typ 100-150 pers som följer varje rörelse en ledare gör. Dels ser det fantastiskt töntigt ut, men det går också att dra andra paralleller. Nu är ju dock Friskis-passen helt frivilliga och sådär, men ändå.

Hur som helst, det var jobbigt. Och jag är helt säker på att ena ledaren var bög. Jag menar, man spelar inte Onani-låten, x antal låtar med Alcazar/Lundberg/Carlsson, x antal låtar med Shirley Clamp, låtar med "nu sträcker vi oss upp mot REGNBÅGEN" (typ) och diverse andra homogäj-låtar utan att vara lite sne själv. I övrigt var det... ja, jobbigt. Jag är trött sen igår, trött efter att ha cyklat hela jäkla stan runt, och trött för att jag är trött. Det var jobbigt helt enkelt.

Sen är det detta med koordination. Om kondition, styrka och uthållighet går från klarhet till klarhet så kan vi konstatera att koordinationen verkligen inte är vad den borde. Att överleva ett Friskis-pass är som att placera en shettis på en dansbana och förvänta sig att den ska börja steppa - i rätt takt. Man kan säga att ungefär lagom tills jag hunnit fatta en rörelse så har ledaren börjat med nästa. Och så fortsätter det. Helt kört. Men det gav ju lite motion i alla fall...

Inga kommentarer: