måndag, april 30, 2007

Kroppsissues

Förresten är det intressant vilka saker en blir fixerad vid. Det som jag själv tydligast såg vid första omgången var skuggorna jag fick under kindbenen, och jag kan gå och titta på dem VARJE gång jag tittar mig i spegeln! Har de försvunnit, är de där, har de ändrats? Naturligtvis är de fortfarande kvar där de var, och jag är mycket nöjd över att ha dem. Jag tänker att om jag går ner lika mycket till så borde jag ju få ännu mer skuggor på kinderna? I can't wait!!

Nåt annat jag fixerar mig vid är magen. Det märktes väldigt tydligt hur magen blev mindre och hur skuggan/gropen under magen blev mindre och mindre när jag gick ner, och det har också märkts direkt när jag slarvat. På samma sätt fixerar jag mig vid mina lår när jag ser min reflektion i skyltfönster och speglar. Låren har ju dock blivit påtagligt mindre, det inser jag också.

Min största issue annars är armarna. Jag hatar mina överarmars fläsk och det har gjort att jag alltid haft svårt att använda kortärmat. Nu har jag bestämt mig för att skita i det och det går faktiskt rätt bra, och ibland kan jag till och med tycka att de ser mindre ut i kortärmat. Men det är något jag måste jobba med, plus att jag skulle behöva styrketräna dem om de ska minska mer i omfång allteftersom jag minskar i vikt.

Jag har kanske inget hopp om att jag ska ha rutmage på Pride i sommar, som jag, Maja och Malin för tre år sedan kom överens om att vi skulle ha Pride 2007, men jag tycker att det vore en bedrift i sig att ha gått ner 20 kg och jag skulle vara rätt nöjd över det.

Inga kommentarer: