tisdag, april 03, 2007

Det står still...

Fan att jag inte kan ha lite självdiciplin och bara köra hårt på dieten. Fan fan fan. Viktnedgången har inte direkt ökat, jag pendlar upp och ner 2 kg hela tiden just nu. Antar att det, precis som folk säger, mest är vatten.
Åhhhh. Jag måste sluta dricka alkohol. Och äta godis. Två vita veckor blir det nu, så det så.

Har iallafall kommit igång lite med träningen. Köpte 9-månaderskort för en vecka sedan, så nu har jag ingen ekonomisk undanflykt heller. Tränade 30min core den tisdagen, sen body balance på onsdagen. Torsdag ägnades åt jobb och bilåkning, vi åkte på team building i Sälen med arvoderadegruppen.
Fredag: 2 h längdåkning + 2 h skoter (jättekul!).
Lördag skulle ägnats åt snowboardåkning, men jag ramlade och slog mig på fredagen...pinsamt nog inte utomhus - utan inne i vår stuga. Dumma dumma raggsockor. Jag halkade på vägen från vardagsrummet till köket - DUNS! - i en liten hög på golvet. Ajajaj för knät. Så det vart ingen åkning, hade både blåmärken och vridmomentsmärtor i knät redan innan och det är ingen bra start. Åkte hundspann och drack öl istället, hmm, det var ju väldigt...nyttigt...

Igår var jag kvar på jobbet så sent så jag hann inte med några pass, men ett plus i kanten är att jag nu börjat gå/cykla till jobbet. Gick till Erik Dahlbergsgatan (min gamla adress) och hämtade min cykel som snällt stod kvar där och väntade. Bra bra. Så nu kommer jag cykla till och från jobb och träningar, no more subway for me! Det kommer förhoppningsvis hjälpa till att bättra på grundkondisen. Jippeeee!

Inga kommentarer: