fredag, februari 02, 2007

Viktlöshet

Idag intervallade jag på bandet i 20 min, och sen15 min på cykeln. Det är så trevligt när man tar den där gå-minuten mellan spring-minutrarna att inse att okej, jag pallar faktiskt en intervall till utan minsta problem! Ska försöka öka successivt, men när det blir för mycket så kommer det vara svårt att träna på lunchen för då kommer jag överskrida min friskvårdstimme jättemycket. Det är förresten fantastiskt trevligt att kunna träna på betald arbetstid.

Efter träningen åt jag mat direkt, och var faktiskt mätt på ganska lite. Det är trevligt. Bäddar man med massa grönsaker först så blir det inte så mycket plats för det mindre nyttiga och det är ju bra. Det är så sjuuukt gott med mat efter att ha tränat!!

Nu när någon kom och ville bli insläppta till vaktmästarna så var det som att benen liksom gick av sig själva. Jag älskar den där känslan av viktlöshet som kommer efter träning, att inte behöva göra något för att benen ska röra sig. Jag är jättejättetrött idag, men är ändå enormt mycket piggare nu efter träningen än före. Det är så motsägelsefullt, att efter att ha tagit ut sig i gymmet vara MER pigg än innan. Men det är ju inte som att jag inte hade hört talas om det innan.

2 kommentarer:

Erika sa...

Hörrdu, kan inte jag också få contributa till svettigmenfrisk?

Linnea sa...

Jooo, kan du väl få... Jag har skickat en invitation till dig. Men då måste jag få presentera dig i bloggen innan du börjar skriva en massa.