fredag, februari 09, 2007

Okej, nu tar vi det lilla lugna

Det är spännande att jag de senaste dagarna lärt mig ytterligare lite om min kropp. Det har varit ett fullständigt helvete på sistone, och natten till igår sov jag inte många minuter. Istället låg jag hela natten och skakade och frös och grät om vartannat. Igår åt jag dåligt och satt dessutom och skakade större delen av dagen. Följden av det har blivit att jag gått ner i princip två kilon på två dagar. Vilket jag tycker är otroligt obehagligt. Det här med viktnedgång ska ske på ett sansat och balanserat sätt, i lagom takt. För första gången skulle jag faktiskt bli glad om jag gick upp några hekton till ikväll, det skulle bara vara sunt. Så kan jag ta det därifrån sen. För den här nivån känns inte riktigt bra, inte så här.

Det jag lärt mig om min kropp och mig själv är i alla fall att faktiskt även jag går ner i vikt när jag mår skit. Jag har alltid varit en sån som tröstätit, istället för att sluta äta, och det ger ju följdaktligen konsekvensen att man blir fet av att må dåligt. Den här gången har det inte blivit så. Det är spännande på nåt sätt.

Skulle det ändå stanna på den här nivån, eller den som var igår kväll, så har jag gått ner 7,2-7,4 kg sen nyår.

Inga kommentarer: