tisdag, februari 06, 2007

Det är tur att jag har lite jävlar anamma i kroppen ibland

Träningen idag var sjuhelvetes jobbig. När jag sprungit 16 min 3+1 på löpbandet satte jag mig på cykeln och tänkte att det var ju ändå rätt lätt sist så jag kunde ju öka motståndet lite. Oh my god, det var helt vidrigt. Efter två minuter trodde jag att jag skulle dö, eller åtminstone tappa benen. Det kanske hade varit bra att bara öka ETT steg på motståndet... Det var ren och pur envishet som fick mig att genomhärda 14 min på cykeln, även om jag sänkte motståndet ett steg efter typ 6 min och sen ytterligare ett (till det ursprungliga motståndet) efter kanske 8 min. Oj så jobbigt. Sen tänkte jag att jag måste ju ändå komma upp i de 35 min jag tränat de senaste dagarna, men när jag ställde mig på bandet igen efter cykeln så sa mina vader att nu får det fanimej vara nog. Jag fick kramp! Shit, så mycket mjölksyra visste jag inte att man kunde få. Jag insåg att det nog var tillräckligt för idag.

Sen var varenda trappa jag var tvungen att gå i en plåga. Och nu har jag känt av att högerknät (inte det opererade knät) var lite trött så jag tror nog att det kan vara bra att låta bli att överbelasta kroppen. Imorgon ska jag ta det lugnt, men jag har ändå inte tid att träna då. Kanske kan jag ta en lunchpromenad bara istället.

Förresten blev jag opepp precis innan jag skulle ner i gymmet, när min kollega sa att egentligen får man inte utnyttja sin friskvårdstimme i anslutning till dagens slut eller till lunchrasten enligt nåt kommunbeslut. Vad är det för en löjlig jävla regel? Om jag vill använda 15 min av min lunchrast, som jag annars inte behöver, till dusch och ombyte och därmed kunna dela upp min friskvårdstid till två gånger i veckan, varför skulle jag då inte få göra det?! Eller att lägga en halvtimmes träning precis när jag ska sluta, för att sedan duscha efter jobbet. Skolan förlorar ju inte på det! Ska jag då istället jobba en timme på morgonen, gå ner och lägga en timme på träning, gå upp och jobba ett par timmar, gå på lunch, jobba några timmar och sen gå hem? Det är ju JÄTTEKORKAT! När dagen blir så uppdelad så hinner man ju fan inte koncentrera sig på en sak, då kommer man aldrig igång med saker som tar en stund att göra. Bättre att jobba 4 timmar effektivt, ta 1 timme för lunch + träning, och sen jobba 3½ timme effektivt till! Blääää för byråkrati!! Nåja, jag tänker skita i det ändå. Jag kan gå ner och träna när min andra kollega är där så märks det inte att jag försvinner. Löjligt system.

Inga kommentarer: