torsdag, oktober 05, 2006

Invasion av Tantmaffian!

Förra veckan efter träningen möttes vi av en total invasion av Tantmaffian i omklädningsrummet efteråt! Jag har aldrig varit med om ett sånt tjatter förut. De är värre än en hel klass med 6-åringar.

Det var barnbarn hit, stugor dit. Men höjden av alltihop kom ändå när en av tanterna vevade fram en burk honung och gav till en annan! Hon förklarade att de hade bin vid sitt land (bara uttrycket är ju hysteriskt roligt, så stockholmskt) och den andra tanten hade sitt land på samma ställe. Jag riktigt såg de långa blickarna från alla de andra tanterna. "Men vi då? Vart är vår honung? Snåljåp!" Som i lågstadiet eller dagis där man inte fick bjuda en kompis om man inte bjöd hela klassen för annars skulle de andra bli avundsjuka.

Kommer jag också att bli sådär tantig när jag blir tant? Måste jag?

Inga kommentarer: